Εντός του 2024 αναμένεται η λειτουργία του εργοστασίου της Intercomm Foods στον Ευαγγελισμό Λάρισας, με τις σχετικές εργασίες να βρίσκονται σε εξέλιξη. Πρόκειται για το πρώην ελαιουργείο της υπό εκκαθάριση Ένωσης Αγροτικών Συνεταιρισμών Λάρισας που η Intercomm Foods μίσθωνε επί χρόνια για ίδια χρήση και το απέκτησε το 2021 σε πλειστηριασμό έναντι 1,7 εκατ. ευρώ περίπου, με σκοπό να προβεί στον απαραίτητο εκσυγχρονισμό του μηχανολογικού εξοπλισμού και των κτιριακών εγκαταστάσεών του. Μεταξύ άλλων, η εταιρεία έχει προχωρήσει στην κατασκευή νέων αποθηκών στον χώρο του εργοστασίου για την αποθήκευση ετοίμου προϊόντος, μειώνοντας το κόστος αποθήκευσης σε χώρους τρίτων, ενώ αναβάθμισε τα συστήματα αποθήκευσης στο χώρο της αποθήκης ετοίμων και αποθήκευσης υλικών συσκευασίας της ελιάς, τοποθετώντας ράφια με δυνατότητα τοποθέτησης παλετών. Με την παραγωγική δυναμική του νέου εργοστασίου, η διοίκηση της εταιρείας αναμένει να αυξηθεί σημαντικά το ανταγωνιστικό της πλεονέκτημα έναντι του ανταγωνισμού, καθώς θα μειωθεί σημαντικά η εξάρτησή της από προμηθευτές που αναλαμβάνουν την παραγωγή προϊόντων φασόν.
Έσπασε το φράγμα των 100 εκατ. ευρώ ο τζίρος
Με την κίνηση αυτή η Intercomm Foods θέτει τις βάσεις για περαιτέρω ενίσχυση των οικονομικών της μεγεθών, που το 2022 κινήθηκαν έντονα ανοδικά, παρά το δύσκολο οικονομικό περιβάλλον, με τον κύκλο εργασιών της εταιρείας μάλιστα να σπάει το φράγμα των 100 εκατομμυρίων ευρώ και να φτάνει τα 103,7 εκατ. ευρώ, έναντι 94,5 εκατ. το 2021, μια αύξηση που οφείλεται στο συνδυασμό της αύξησης των πωλήσεων σε χώρες εκτός ευρωπαϊκής αγοράς και των πληθωριστικών αυξήσεων. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι πωλήσεις της εταιρείας σε τρίτες χώρες άγγιξαν τα 50 εκατ. ευρώ το 2022, έναντι 38,4 εκατ. το 2021, την ώρα που οι πωλήσεις εντός ευρωπαϊκής αγοράς υποχωρούσαν ελαφρώς στα 50 εκατ. ευρώ, έναντι 51,9 εκατ. το 2021. Οι εγχώριες πωλήσεις επίσης μειώθηκαν ελαφρώς, από τα 4,2 εκατ. ευρώ στα 4 εκατ. ευρώ. Όμως η εταιρεία πέτυχε και αυξημένη κερδοφορία, καθώς διαπραγματεύτηκε καινούργια συμβόλαια με καλύτερα περιθώρια κέρδους, γεγονός το οποίο απεικονίζεται στο bottom line της: τα κέρδη μετά από φόρους υπερδιπλασιάστηκαν και έφτασαν τα 6,5 εκατ. ευρώ, έναντι 2,7 εκατ. το 2021.
Συνεργασίες με μεγάλες αλυσίδες στη δυτική Ευρώπη
Σημειώνεται ότι η Intercomm Foods, που ιδρύθηκε το 1988, έχει αποκτήσει ηγετική θέση στον τομέα της επεξεργασίας ελιάς στην Ελλάδα, αλλά και στα αποστειρωμένα ροδάκινα και βερίκοκα. Η επιχείρηση δραστηριοποιείται στη δυτική Ευρώπη και συνεργάζεται με τις αλυσίδες όπως Carrefour, Aldi, Lidl και Tesco. Στην ανατολική Ευρώπη και στα Βαλκάνια έχει παρουσία με το δικό της brand name Delphi, ενώ επίσης εξάγει προϊόντα στην Αμερική, την Αυστραλία, το Ιράν, το Μεξικό, τη Ρωσία και τη Μέση Ανατολή.
Σπύρος Πιστικός Foodreporter