Αυτό, που εξακολουθεί να συμβαίνει στο λιανεμπόριο στη χώρα μας, μεταξύ προμηθευτών και πελατών, όπως το περιγράφει πολύ χαρακτηριστικά ο Μιχάλης Τσαούτος της Βολιώτικης ΕΨΑ στο FnB Daily, αντικατοπτρίζει τις παθογένειες του ελληνικού επιχειρείν στο σύνολό του. Προσφορές μέχρι τελικής πτώσεως, χωρίς λογική και κοστολόγηση, απλά με στόχο να πάρουμε μερίδια και τζίρο.
Το περιβάλλον έντονης κρίσης στην οικονομία και την αγορά είχε ως αποτέλεσμα η συγκεκριμένη πρακτική να γίνει θεσμός σε πολλές περιπτώσεις. Και, όπως πολύ σωστά επισημαίνει ο Μ. Τσαούτος, για να σταματήσει όλο αυτό, που μόνο κακό κάνει στην αγορά, πρέπει να συμφωνήσουν άπαντες. Διότι, αν το σταματήσει μόνο ο ένας, ή το πολύ 2-3 και οι υπόλοιποι το συνεχίζουν, τότε βγαίνουν ζημιωμένοι βραχυπρόθεσμα αυτοί, που το σταματάνε. Διότι ο καταναλωτής κοιτάζει το συμφέρον της τσέπης του και δεν γνωρίζει ποιος πουλάει με τι περιθώρια.
Όλο αυτό, φυσικά, δεν αφορά μόνο στους προμηθευτές, αλλά και στους retailers, που έχουν και αυτοί ευθύνη για την πίεση στα περιθώρια. Ας κάτσουν όλοι, λοιπόν, στο ίδιο τραπέζι και ας συμφωνήσουν στο αυτονόητο.
Νεκτάριος Β. Νώτης FnB