Σε υψηλά επίπεδα, της τάξης του 36%, παραμένει και φέτος το μέσο εύρος τιμών των προϊόντων του πασχαλινού καλαθιού που διατίθενται στα ράφια των σούπερ μάρκετ, χάρη στην πρόσβαση των καταναλωτών σε μεγάλο εύρος εναλλακτικών επιλογών.

Το παραπάνω συμπέρασμα προέρχεται από την έρευνα τιμών των προϊόντων του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων στην Ελλάδα που εκπόνησε το ΙΕΛΚΑ. Σημαντικό ρόλο για άλλη μια χρονιά αναμένεται να παίξει και η ένταση των προσφορών και προωθητικών ενεργειών από τις αλυσίδες και τις προμηθευτικές εταιρείες, η οποία αφορά σχεδόν το σύνολο των εποχιακών προϊόντων και εκτιμάται ότι παρέχει επιπλέον όφελος περίπου 13% κατά μέσο όρο από τις προσφορές στους καταναλωτές που θα τις επιλέξουν.

Ο ανταγωνισμός έριξε τις τιμές

Συνολικά, η τιμή του τυπικού πασχαλινού καλαθιού του 2021 κυμαίνεται στα περσινά επίπεδα, καθώς η αύξηση διαμορφώνεται σε μόλις 0,7%. Σε απόλυτους αριθμούς, το κόστος του πασχαλινού τραπεζιού υπολογίζεται στα 41,70 ευρώ, όταν το 2020 ήταν 41,40 ευρώ.

Όπως παρατηρεί το ΙΕΛΚΑ, το συνολικά χαμηλό συγκριτικά με την προηγούμενη δεκαετία επίπεδο τιμών του τυπικού πασχαλινού καλαθιού είναι αποτέλεσμα της έντασης του ανταγωνισμού που καταγράφεται τα τελευταία χρόνια, τόσο στον κλάδο των σουπερμάρκετ, όσο στα ανταγωνιστικά κανάλια.

Από την άλλη, η διαφορά τιμών των καταστημάτων των μεγάλων retailers από την υπόλοιπη αγορά είναι αποτέλεσμα των οικονομιών κλίμακας, της αποτελεσματικής λειτουργίας των οργανωμένων τμημάτων προμηθειών των σούπερ μάρκετ και της μακροχρόνιας συνεργασίας με οργανωμένους μεγάλους προμηθευτές.

Το φετινό τραπέζι του Πάσχα ορίζουν και οι νέες καταναλωτικές συνήθειες. Τα οικογενειακά τραπέζια αυτών των ημερών θα είναι μικρότερα, ωστόσο το ποσοστό των καταναλωτών που θα συμμετέχουν σε τραπέζια με περισσότερους από 10 συνδαιτημόνες θα είναι ενδεχομένως μεγαλύτερο του περσινού 3% αλλά πάντως μακριά από το 67% του 2019.

Επίσης, παραμένει αυξημένη η τάση DoIt-Yourself όσον αφορά τη μαγειρική και τη ζαχαροπλαστική. Χαρακτηριστικά, το ποσοστό που θα φτιάχνει γλυκά στο σπίτι ανεβαίνει από το 51% στο 62%.

foodreporter