Μπορεί τα καταστήματα λιανικής, πλην αυτών που δραστηριοποιούνται στον κλάδο των τροφίμων, να μην έκαναν... Ανάσταση φέτος, αφού οι πωλήσεις ήταν υποτονικές, δεν φαίνεται όμως να συνέβη το ίδιο στον κλάδο των σούπερ μάρκετ. Αυτό τουλάχιστον δείχνουν τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών αγοράς Nielsen, με τη θετική τάση να διατηρείται για τον κλάδο τουλάχιστον έως τις αρχές Μαΐου.
Σύμφωνα λοιπόν με όσα ανακοίνωσε χθες η Nielsen, υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης κατέγραψε ο κλάδος των σούπερ μάρκετ το φετινό Πάσχα σε σύγκριση με το περυσινό, ενώ η ανάπτυξη αυτή δεν ανακόπηκε μετά τις γιορτές, σε αντίθεση με ό,τι συνέβαινε τα προηγούμενα χρόνια.
Ειδικότερα, οι συνολικές πωλήσεις σε αξία που πραγματοποιήθηκαν στο οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων την εβδομάδα πριν από το Πάσχα (22-28 Απριλίου 2019), δηλαδή τη Μεγάλη Εβδομάδα, σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή (2-8 Απριλίου 2018) αυξήθηκαν κατά 8,8%. Τα φρέσκα/χύμα προϊόντα εμφάνισαν διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης, καθώς η αξία των πωλήσεων αυξήθηκε κατά 12,2%, ενώ τα λεγόμενα ταχυκίνητα καταναλωτικά προϊόντα (βασικά προϊόντα διατροφής και μη, που καταναλώνονται συχνά όπως τα γαλακτοκομικά, τα αναψυκτικά, τα είδη ατομικής υγιεινής) στο σύνολό τους κινήθηκαν επίσης θετικά με ρυθμό 7,0%. Σημειώνεται εδώ ότι οι μετρήσεις αφορούν σούπερ μάρκετ άνω των 100 τ.μ., στην ηπειρωτική Ελλάδα και Κρήτη, εξαιρουμένων των νησιών.
Ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι οι πωλήσεις του λιανεμπορίου και την εβδομάδα μετά το Πάσχα, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή, παρουσιάζουν θετική τάση, αυξημένες κατά 4%, παρόλο που η φετινή εβδομάδα είχε μία εργάσιμη ημέρα λιγότερο, λόγω Πρωτομαγιάς.
Συνολικά, με βάση και τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία της Nielsen, η αγορά των σούπερ μάρκετ φαίνεται να κινείται αρκετά θετικά από την αρχή της χρονιάς έως και τις 5 Μαΐου 2019, καταγράφοντας αύξηση των πωλήσεων 6%, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο, με την κατηγορία των τροφίμων και ποτών να παρουσιάζει την πιο θετική τάση. Στην εν λόγω κατηγορία οι πωλήσεις εμφανίζονται ενισχυμένες κατά 5,1%.