Την ώρα που η κρίση στην αγορά των ηλεκτρικών ειδών εξοβελίζει, δυστυχώς, Ελληνικές αλυσίδες ή οδηγεί ακόμα και σε πλειστηριασμό γνωστά τοπικά μπραντ στην Θεσσαλία, οι ξένες εταιρείες εδραιώνονται για καλά στην αγορά σημειώνοντας σημαντικές επιδόσεις. Το παράδειγμα της Κωτσόβολος είναι χαρακτηριστικό.
Η πρώην Ελληνική αλυσίδα μετρά 67 χρόνια συνολικής παρουσίας στην αγορά, και τα τελευταία τέσσερα χρόνια βρίσκεται σε σταθερή τροχιά κερδοφορίας, με διψήφια πλέον κέρδη.
Με αποκορύφωμα το οικονομικό έτος 2016-17, κατά το οποίο τα κέρδη προ φόρων αναμένεται να ανέλθουν στα 9.5 εκατομμύρια ευρώ ενώ τα κέρδη προ αποσβέσεων, φόρων και τόκων (EBITDA) στα 14.5 εκατομμύρια ευρώ, καταγράφοντας ρεκόρ κερδοφορίας από το 2010 μέχρι σήμερα. Η αύξηση του κύκλου των εργασιών της ανήλθε στο 11,5%, φτάνοντας στα 408 εκατ. ευρώ, και τα ταμειακά διαθέσιμα υπολογίζεται να αγγίξουν τα 40 εκατ. ευρώ.
Η Κωτσόβολος διαθέτει καταστήματα και στις τέσσερις Θεσσαλικές πρωτεύουσες. Το δίκτυό της αποτελείται από 95 καταστήματα σε όλη την Ελλάδα, 69 εταιρικά και 26 franchise, καθώς και το ηλεκτρονικό της κατάστημα. Είναι μάλιστα χαρακτηριστικό ότι αποτελεί την ταχύτερα αναπτυσσόμενη εταιρία του Ομίλου της Dixons Carphone, στον οποίο ανήκει.
Η Κωτσόβολος πραγματοποίησε επενδύσεις ύψους 8,5 εκατομμυρίων ευρώ, ενώ σε εξέλιξη βρίσκεται ο ψηφιακός μετασχηματισμός στα συστήματά της, επένδυση που θα ξεπεράσει τα 10 εκατ. ευρώ, με στόχο την καλύτερη εξυπηρέτηση των πελατών της. Για τον σκοπό αυτό έχει δημιουργηθεί ειδικό τμήμα Business Change στα πρότυπα οργάνωσης της μητρικής εταιρείας, το οποίο καλείται να βοηθήσει από τη δική του σκοπιά σε αυτόν το μετασχηματισμό.
Η εταιρεία έχει αυξήσει το προσωπικό της κατά 15%. Οι εργαζόμενοί της ανέρχονται πλέον σε πάνω από 2.000 άτομα, το συντριπτικό ποσοστό των οποίων (92%) δήλωσε μάλιστα σε σχετική έρευνα ότι νιώθει «εξαιρετικά υπερήφανο» που εργάζεται για την Κωτσόβολος.
Λ. Ε.