Ευκαιρίες για την αναθέρμανση της μικρής οικογενειακής επιχείρησης στο λιανεμπόριο δίνει η ΑΒ Βασιλόπουλος.
Το νέο επενδυτικό πλάνο του ομίλου προβλέπει την ανάπτυξη των ΑΒ Shop & Go μέσω του δικτύου Franchise.
Η διοίκηση της ΑΒ Βασιλόπουλος θα χρηματοδοτήσει την επένδυση στο 80%, το άνοιγμα των καταστημάτων.
Το κόστος της επένδυσης υπολογίζεται από 100.000 έως 120.000 ευρώ και το υπόλοιπο 20% της επένδυσης θα χρηματοδοτηθεί από τον ενδιαφερόμενο που θέλει να συνεργασθεί με την αλυσίδα σούπερ μάρκετ, βάζοντας την ταμπέλα ΑΒ Shop & Go.
Ο στόχος της διοίκησης είναι να δημιουργηθούν 100 καταστήματα τα επόμενα πέντε χρόνια. Πρόκειται για μια αγορά των convenience stores η οποία επαναφέρει στην ουσία τα μικρά παντοπωλεία της γειτονιάς.
Η αγορά των «μικρών» του λιανεμπορίου αποτιμάται στα 500 εκατ. ευρώ το χρόνο με τη διοίκηση της ΑΒ Βασιλόπουλου να διεκδικεί μερίδιο αγοράς στα επίπεδα του 50% την επόμενη πενταετία δηλαδή να πάρει τα 250 εκατ. ευρώ.
Οι ενδιαφερόμενοι που θα πάρουν την απόφαση να συνεργαστούν και να εισέλθουν στην αγορά του λιανεμπορίου πρέπει να διαθέτουν από 25.000 έως 35.000 ευρώ.
Σύμφωνα με στέλεχος του ομίλου οι προσδοκίες για τον ιδιοκτήτη του καταστήματος είναι πάρα πολύ καλές καθώς υπολογίζεται ότι τα καθαρά έσοδα σε ετήσια βάση μπορεί να φθάνουν τις 30.000 ευρώ. Η κα Ζέτα Χειμωνίδου υπεύθυνη Marketing & Strategy του ομίλου ΑΒ Βασιλόπουλου αναφέρει ότι το κλειδί της επιτυχίας βρίσκεται στη αύξηση της παραγωγικότητας και στη τεχνογνωσία που θα λάβει από τον όμιλο.
Τα καταστήματα ΑΒ Shop & Go θα λάβουν όλο τον τεχνολογικό εξοπλισμό όπως και την προμήθεια του καταστήματος με προϊόντα.
Ο συνολικός αριθμός των προϊόντων μπορεί να φθάσει τους 5000 κωδικούς και εξαρτάται από το μέγεθος του καταστήματος.
Οι περιοχές που παρουσιάζουν ενδιαφέρον είναι η Αθήνα, ο Πειραιάς και η Θεσσαλονίκη τα οποία αναμένεται να αναπτυχθούν σε καλά σημεία.
Η χρηματοδότηση από τον όμιλο ΑΒ Βασιλόπουλο θα αποπληρωθεί σε βάθος χρόνος ενώ η σύμβαση συνεργασίας προσδιορίζεται αρχικά σε 5 χρόνια και μπορεί να επεκταθεί στη συνέχεια για άλλα πέντε χρόνια.
Ο κ. Λεωνίδας Βρεττάκος, διευθύνων σύμβουλος της ΑΒ Βασιλόπουλος Βρεττάκος, είπε ότι οι ετήσιες επενδύσεις για τον όμιλο φθάνουν τα 60 εκατ. ευρώ τα τρία τελευταία χρόνια συμβάλλοντας στην ανάπτυξη του δικτύου.
Τα σημεία πώλησης φθάνουν πλέον τα 414 καταστήματα.
Ο τζίρος της αλυσίδας το 2017 σημείωσε πτώση 3% υποχωρώντας στα 2,1 δισ. ευρώ ενώ η κερδοφορία του ομίλου έφθασε περίπου τα 100 εκατ ευρώ.
Το ενδιαφέρον του ομίλου στρέφεται και στις On line αγορές σούπερ μάρκετ που τη χαρακτηρίζει δυναμική και την αποτιμά στο 1 δισ. ευρώ μέχρι το 2015.