Την εκτίμηση ότι σήμερα στη χώρα μας λαμβάνουν πειρατικά υπηρεσίες συνδρομητικής τηλεόρασης περί τα 200.000 νοικοκυριά έκανε χθες, στο περιθώριο της διαδικτυακής συνέντευξης Τύπου για το Cosmote History, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΤΕ, Μιχάλης Τσαμάζ.
Πρόκειται για ένα φαινόμενο που δεν είναι μόνον ελληνικό και το οποίο στερεί τη δυνατότητα υγιούς ανάπτυξης της αγοράς αυτής.
Σύμφωνα με τη διοίκηση του ΟΤΕ οι ελληνικές συνδρομητικές πλατφόρμες έχουν σήμερα περίπου 1,1 εκατ. συνδρομητές (νοικοκυριά). Η Cosmote είναι η νούμερο ένα με 575.000. Ξεκίνησε το 2011 με δορυφορική κάλυψη, διευρύνοντας την αγορά που μετρούσε μόλις 300 χιλ. συνδρομητές.
Βάσει των στοιχείων εξαμήνου 2020 (τελευταία επίσημα) η Nova έχει περί τους 300.000 συνδρομητές (το νούμερο είναι κατά προσέγγιση γιατί αναφέρει μαζί τους συνδρομητές λιανικής της σε Ελλάδα και Κύπρο). Στην πλατφόρμα της Vodafone (σύμφωνα με πληροφορίες) είναι εγγεγραμμένοι περίπου 150 χιλ. συνδρομητές και της Wind 80 χιλiάδες.
Αναφορικά με τις ξένες πλατφόρμες, στο Netflix εκτιμάται ότι έχουν συνδρομή περί τα 400 χιλ. νοικοκυριά (σταθερά) αν και τις υπηρεσίες του έχουν δοκιμάσει κατά καιρούς πολύ περισσότερα και οι υπόλοιπες (Apple TV κ.λ.π.) περίπου 100 χιλ. Με άλλα λόγια τα νοικοκυριά που πληρώνουν για να έχουν τηλεοπτικό περιεχόμενο, συμπεριλαμβανομένων αυτών στις πειρατικές πλατφόρμες είναι περίπου 1,8 εκατ.
Ως νούμερο, αν δεν υπήρχε βεβαίως η πειρατεία, θα ήταν ικανοποιητικό και, εν τέλει, στο λογαριασμό, μπαίνουν και άλλοι παράγοντες. Παρά την ανάγκη που δημιουργεί ο εγκλεισμός, λόγω της πανδημίας, για περισσότερη ψυχαγωγία στο σπίτι, οι οικονομικές δυσκολίες του μεγαλύτερου τμήματος του πληθυσμού, εμποδίζουν την αγορά αυτή (που δεν αφορά αγαθό πρώτης ανάγκης) να κινηθεί με μεγάλο ρυθμό ανάπτυξης.
thessaliaeconomy.gr