Η ΙΚΕΑ είναι γνωστό ότι διαθέτει τα πάντα για το σπίτι. Ένα πράγμα που ίσως έλειπε από τη συλλογή της διάσημης εταιρείας επίπλων είναι έπιπλα ειδικά σχεδιασμένα για κατοικίδια ζώα, κάτι το οποίο θα αλλάξει με τη νέα της σειρά που ονομάζεται Lurvig.

Τι είναι το lurvig; Στα σουηδικά σημαίνει «μαλλιαρό» (προφανώς) και η σειρά περιλαμβάνει τα πάντα, από κρεβάτια σκυλιών και καλύμματα καναπέδων μέχρι τούνελ για γάτες.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η εν λόγω συλλογή αυτή τη στιγμή είναι διαθέσιμη στις ΗΠΑ, τον Καναδά, τη Γαλλία και την Ιαπωνία, ενώ άλλα καταστήματα σε όλον τον κόσμο, όπως αυτό της Θεσσαλίας που βρίσκεται στη Λάρισα, θα την υποδεχτούν από το Μάρτιο του 2018.

Η ΙΚΕΑ χάνει πελάτες  -  ψηφιακό το μέλλον

Τα πράγματα όμως για τον πολυεθνικό κολοσσό δεν είαι τόσο ρόδινα όσο φαίνονται. Η Ikea είναι η τελευταία από μια σειρά μεγάλων εμπορικών εταιρειών που αλλάζει ριζικά την στρατηγική πωλήσεων της λόγω του ψηφιακού ανταγωνισμού. Η εταιρεία θα ξεκινήσει δοκιμαστικά να πουλάει τα έπιπλά της μέσω μεγάλων ψηφιακών εμπόρων, καθώς η κίνηση στα καταστήματά της υποχωρούν συνεχώς.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Inter Ikea, δήλωσε ότι η απόφαση για την στροφή στο ψηφιακό εμπόριο αποτελεί κομμάτι μιας ευρύτερης αλλαγής που επίσης έχει αναγκάσει τον όμιλο να στραφεί σε ένα νέο είδος μαγαζιών, στα κέντρα των πόλεων. Η εταιρεία θα συνεργαστεί πιθανότατα με κάποιον από τους τιτάνες του ψηφιακού εμπορίου όπως η Amazon ή η Alibaba αν και ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας δεν αποκάλυψε τις προθέσεις του.

«Αυτή είναι η μεγαλύτερη αλλαγή στο πως αντιμετωπίζει τους καταναλωτές η IKEA, από τότε που δημιουργήθηκε», δήλωσε ο ίδιος στους FT.

Οι δηλώσεις του επικεφαλής του σουηδικού ομίλους έρχονται καθώς το λιανεμπόριο αλλάζει ριζικά με κάποιες από τις μεγαλύτερες εταιρείες του κλάδου, όπως η Sears και η Toys ‘R’ Us, να σπρώχνονται στην χρεοκοπία.

Την ίδια στιγμή η Amazon συνεχίζει να διαταράσσει τον κλάδο μπαίνοντας στον τομέα των τροφίμων μέσω της εξαγοράς ύψους 13,7 δισ. δολαρίων της Whole Foods αλλά και στον τομέα της ένδυσης ξεκινώντας την δική της γραμμή ρουχισμού.

Η Ikea όπως και άλλες παραδοσιακές εταιρείες του λιανεμπορίου άργησαν να μεταφερθούν στο διαδίκτυο. Υπήρχε έντονη αντίσταση στο εσωτερικό της εταιρείας σε όποιον πήγαινε να αλλάξει το πετυχημένο μοντέλο της: Μεγάλα καταστήματα με χαώδεις διαδρόμους που σπρώχνουν τους επισκέπτες να ψωνίσουν.

Όμως πλέον η μεγαλύτερα εταιρεία πώλησης επίπλων του κόσμου κοιτά να αλλάξει σχεδόν τα πάντα σε αυτό το μοντέλο. Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας δηλώνει ότι προτεραιότητα του είναι πωλούνται μέσω διαδικτύου όλα τα προϊόντα σε όλες τις χώρες. Η Ikea επίσης πειραματίζεται δημιουργώντας σημεία παραλαβής στα κέντρα των πόλεων, καθώς και ειδικευμένα μικρά καταστήματα με περιορισμένο εύρος προϊόντων. 

Χ.Ψ.