Όταν χιονίζει τα τρένα κυκλοφορούν μόνο στις οργανωμένες ευρωπαϊκές χώρες, όσο παγωμένες και αν είναι. Στην Ελλάδα του Ευρωπαϊκού νότου δεν είναι βέβαιο, σε περιόδους κακοκαιρίας, πότε ακριβώς οι αμαξοστοιχίες βρίσκονται εν λειτουργία.
Την Τετάρτη, για παράδειγμα, από την Θεσσαλία δεν θα περάσουν τα τρένα προς βορά και νότο. Η Hellenic Train κατέβασε ρολά και ανακοίνωσε ότι δεν θα πραγματοποιηθούν τα δρομολόγια των αμαξοστοιχιών 62 και 63, στον άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη.
Χθες, κάποια δρομολόγια πραγματοποιήθηκαν με βασανιστικές καθυστερήσεις για τους επιβάτες, οι οποίες ξεπέρασαν ακόμη και τις δύο ώρες, με την εταιρεία να ενημερώνει πως αυτές οι καθυστερήσεις οφείλονται στους συνεχείς προληπτικούς εκχιονισμούς στη γραμμή, για να εξασφαλιστεί η ασφαλής διέλευση των συρμών λόγω του χιονιού. Ενδεικτικά, η αμαξοστοιχία Ιntercity 61 αναχώρησε χθες από τη Θεσσαλονίκη με 140 λεπτά καθυστέρηση, ενώ η αμαξοστοιχία 59 (Θεσσαλονίκη - Αθήνα) με 154 λεπτά καθυστέρηση. Από την άλλη, αρκετοί επιβάτες βρέθηκαν σε μεγάλη σύγχυση, καθώς όπως σημείωσαν, μέχρι τελευταία στιγμή δεν γνώριζαν εάν το δρομολόγιό τους θα πραγματοποιηθεί, τι ώρα θα ξεκινήσει, εάν θα ξεκινήσει κ.λπ.
Υπενθυμίζεται πως η ΡΑΣ έχει καλέσει την Hellenic Train να υιοθετήσει οδηγία 5 σημείων που αφορά, μεταξύ άλλων, την έγκαιρη και έγκυρη ενημέρωση των επιβατών. Εξάλλου, η Αρχή έχει δεχθεί καταγγελίες και παράπονα για ελλιπή ενημέρωση και για κακή ποιότητα του μεταφορικού έργου.
Κώστας Τόλης thessaliaeconomy.gr