Ιστορική ημέρα η σημερινή για τους Ελληνικούς σιδηροδρόμους καθώς υπογράφεται η ανάληψη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από τους Ιταλούς της ferrovie Dello stato Italiane. Το κρατικό μονοπώλιο τερματίζεται, γεννιούνται ελπίδες για καλύτερα τρένα και αν μη τι άλλο τελειώνουν τα ελλείμματα μιας κρατικής εταιρείας τα οποία πλήρωνε αιωνίως ο Έλληνας φορολογούμενος.
Οι σιδηρογραμμές, βεβαίως, δεν ιδιωτικοποιούνται. Παραμένουν στον ΟΣΕ και στο Ελληνικό κράτος, και όποιος επιθυμεί βάζει το δικό του τρένο στις ράγες καταβάλλοντας φυσικά το σχετικό αντίτιμο -όπως κάνουν άλλωστε και οι Ιταλοί.
Έτσι λειτουργεί η ιδιωτική οικονομία, με τελικό κερδισμένο τον καταναλωτή ένεκα του ανταγωνισμού. Φτάνει να θυμηθούμε τι πληρώναμε (και τι υπηρεσίες εισπράτταμε) στα χρόνια των μονοπωλίων του ΟΤΕ και της Ολυμπιακής Αεροπορίας…
Βέβαια ο τερματισμός του κρατικού σιδηροδρόμου φέρνει συναισθήματα συγκίνησης στους ανθρώπους που εργάστηκαν και δέθηκαν μαζί του. Τελειώνει μια εποχή, την οποία αποτυπώνει γλαφυρά, στη σελίδα του στο facebook, ο Μάκης Χαχάμης ένας από τους εμβληματικούς υπαλλήλους στον θεσσαλικό σιδηρόδρομο ανεβάζοντας και τις σχετικές φωτογραφίες:
«Το τελευταίο κρατικό τραίνο 884 από Αθήνα προς καλαμπακα Σήμερα στις 13 του Σεπτέμβρη 2017. .Εγώ που προέρχομαι από οικογένεια Σιδηροδρομικων από παπου προπαπου πατέρας όλοι Σιδηροδρομικοι μεγαλοσα με πολύ αγάπη για τον Σιδηροδρομο και τον υπηρετησα και τον υπηρετώ με αγάπη και αφοσίωση ..Θληβωμαι με το σημερινό γεγονός Δεν ξέρω ποιο θαναι το μέλλον του ιδιωτικού Σιδηροδρόμου στην Ελλάδα αν όμως έρθει προς ωφελος της κοινωνίας καλώς να ορίσει αν όχι τότε εδώ είμαστε το Αντάρτικο μπορεί να αναβιώσει ανά πάσα στιγμή από όλους μας. Με Τάσσος Γκολτσης Μηχανοδηγος και Κωνσταντίνος Ουτσικας Σταθμαρχης. .
Benvenouti Siniore. …».
Κώστας Τόλης