Κυρώθηκε από την ολομέλεια της Βουλής η δεκαετής σύμβαση του Δημοσίου με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, για, "την ανάθεση Υποχρεώσεων Δημόσιας Υπηρεσίας επιβατικών σιδηροδρομικών μεταφορών". Σύμφωνα με αυτήν, το Δημόσιο θα δίνει στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ €50 εκατ. ετησίως, για δέκα χρόνια, ωστόσο από τα €500 εκατ., τα €453 εκατ. θα επιστρέψουν στο ελληνικό Δημόσιο σε επενδύσεις.
Το συνολικό όφελος για την ελληνική οικονομία (μαζί με το μισθολογικό κόστος) ανέρχεται σε περίπου €2,2 δισ.
Παράγοντες της αγοράς εκτιμούν πως, με τη νέα συμφωνία, διορθώνονται τα κακώς κείμενα της εξαιρετικά προβληματικής ιδιωτικοποίησης που πραγματοποιήθηκε στο παρελθόν. Η κύρωση της σύμβασης έρχεται σε μια κρίσιμη χρονική συγκυρία, καθώς δρομολογούνται έργα €4,5 δισ., που έχουν ήδη, δημοπρατηθεί από την κυβέρνηση.
Η σύμβαση επίσης, περιλαμβάνει: • Minimum κέρδος για τον πάροχο το ποσό των €2 εκατ. ετησίως • Σε περίπτωση θετικού οικονομικού αποτελέσματος, το ελληνικό Δημόσιο λαμβάνει ποσοστό 20% από τα καθαρά έσοδα, ενώ το υπόλοιπο 80% παρέχεται ως κίνητρο αποδοτικότητας στον πάροχο • Ο πάροχος εισπράττει και διαχειρίζεται τα έσοδα που προκύπτουν από την εκπλήρωση των υποχρεώσεων παροχής των υπηρεσιών Το ποσό των €50 εκατ., που θα καταβάλει το ελληνικό Δημόσιο, περιλαμβάνει: • Αποζημίωση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ για την παροχή υπηρεσιών, έως και €21 εκατ. χωρίς ΦΠΑ, • Τα τέλη χρήσης της υποδομής για την εκτέλεση των υπηρεσιών, τα οποία αποδίδονται στον διαχειριστή της υποδομής, μέσω της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, έως και €19 εκατ. χωρίς ΦΠΑ και • Το αντίτιμο των μισθωμάτων του τροχαίου υλικού, που χρησιμοποιείται για την εκτέλεση των υπηρεσιών, έως και €10 εκατ. χωρίς ΦΠΑ
Nικόλας Ταμπακόπουλος