Η υποχρεωτική από τη Δευτέρα 1η Νοεμβρίου για όλες τις επιχειρήσεις και τους ελεύθερους επαγγελματίες έκδοση και ηλεκτρονική διαβίβαση των τιμολογίων τους στην ειδική πλατφόρμα της ΑΑΔΕ «mydata» δίνει ιδιαίτερη ώθηση στις επιχειρήσεις πληροφορικής, με τους συνδρομητές των σχετικών προγραμμάτων να εμφανίζουν μεγάλη αύξηση.
Το εμπορικό και λογιστικό πρόγραμμα (ERP) είναι, ίσως, για τους περισσότερους άγνωστη έννοια, όμως στους κόλπους των επιχειρήσεων, ιδίως των πιο μικρών, ακούγεται ολοένα και πιο συχνά τις τελευταίες εβδομάδες. Ο λόγος; Η υποχρεωτική από τη Δευτέρα 1η Νοεμβρίου για όλες τις επιχειρήσεις και τους ελεύθερους επαγγελματίες έκδοση και ηλεκτρονική διαβίβαση των τιμολογίων τους στην ειδική πλατφόρμα της ΑΑΔΕ «mydata», μέτρο που είχε τεθεί σε ισχύ για συγκεκριμένη κατηγορία επιχειρήσεων (με διπλογραφικά βιβλία και τζίρο άνω των 50.000 ευρώ και απλογραφικά βιβλία με τζίρο άνω των 100.000 ευρώ) από την 1η Οκτωβρίου. Το «mydata», ως ένα από τα κομμάτια του παζλ της ψηφιοποίησης της χώρας, δίνει ιδιαίτερη ώθηση στις επιχειρήσεις Πληροφορικής, όπως η Epsilon Net, που καταλαμβάνει την πρώτη θέση στην αγορά του λογισμικού εμπορικολογιστικών εφαρμογών για επιχειρήσεις και ERP συστημάτων, διαθέτοντας προσωπικό άνω των 850 ατόμων και περίπου 80.000 πελάτες.
Ενόψει της οριζόντιας από τη Δευτέρα έκδοσης και ηλεκτρονικής διαβίβασης τιμολογίων, η αύξηση της ζήτησης είναι εκθετική, με τον αριθμό των συνδρομητών του συγκεκριμένου λογισμικού της Epsilon Net να έχει διπλασιαστεί, σε περίπου 30.000 τους τελευταίους μήνες, όπως αναφέρει στην «Κ» ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Γιάννης Μίχος. «Λανσάραμε τη συγκεκριμένη εφαρμογή πριν από έναν χρόνο, η οποία λόγω και της πανδημίας προσέλκυσε από την αρχή ιδιαίτερα ισχυρό ενδιαφέρον», αναφέρει.
Για την ψηφιακή έκδοση των παραστατικών, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να κάνουν χρήση της δωρεάν εφαρμογής «timologio». Συνήθως, όμως, οι περισσότεροι επαγγελματίες και εταιρείες επιλέγουν να προμηθευτούν από την αγορά, δηλαδή έναντι συνδρομής, το αναγκαίο λογισμικό, καθώς αναζητούν επιπρόσθετες –πέραν της ψηφιακής έκδοσης παραστατικών– χρήσιμες λειτουργίες. Η υποχρεωτική εφαρμογή του «mydata», όπως σχολιάζει ο κ. Μίχας, επιταχύνει τον ψηφιακό μετασχηματισμό των επιχειρήσεων, ο οποίος «μέχρι πρόσφατα ίσως δεν αποτελούσε πρώτη προτεραιότητα, λόγω και της πολυετούς οικονομικής κρίσης». «Η εκδήλωση της πανδημίας κατέστησε σαφές ότι εταιρείες που υιοθετούν ένα ολοκληρωμένο ψηφιακό μοντέλο λειτουργίας είναι σε θέση να προσαρμοστούν αποτελεσματικότερα στα νέα δεδομένα, αλλά και να ενισχύσουν το ανταγωνιστικό τους πλεονέκτημα, ιδίως στο σημερινό παγκοσμιοποιημένο περιβάλλον», αναφέρει.
Η μεγάλη στροφή στην ψηφιοποίηση τροφοδοτεί και το κύμα συγχωνεύσεων και εξαγορών που καταγράφεται την τελευταία διετία στην αγορά πληροφορικής, στρατηγική που υιοθετεί η Epsilon Net. Η εταιρεία από κοινού με τη Space Hellas έχει εξαγοράσει τη Singular Logic και πριν από έναν μήνα ολοκλήρωσε την απόκτηση του 80% της iqom που δραστηριοποιείται στην παροχή εξειδικευμένων λύσεων πληροφορικής σε επιχειρήσεις του ιδιωτικού τομέα. «Οι εξαγορές και συνεργασίες είναι ένα μοντέλο μεγέθυνσης της δραστηριότητάς μας, που υιοθετούμε με επιτυχία τα τελευταία χρόνια και πρόκειται να εξακολουθήσουμε να εφαρμόζουμε», αναφέρει ο CEO.
Κατά το πρώτο εξάμηνο της χρονιάς, έναντι του αντιστοίχου του 2020, η Epsilon Net αύξησε κατά 406% τα καθαρά της κέρδη, σε 5 εκατ. ευρώ, με την άνοδο των μεγεθών να συνεχίζεται και κατά το τρίτο τρίμηνο που ολοκληρώθηκε τον Σεπτέμβριο. Οι ανοδικοί ρυθμοί ανάπτυξης της εταιρείας, της οποίας το 60% των εσόδων είναι επαναλαμβανόμενο λόγω της μεγάλης συνδρομητικής βάσης της, αντανακλάται και στις ανάγκες για προσωπικό που αυξάνονται συνεχώς. Υπολογίζεται ότι από τις αρχές της χρονιάς έχει πραγματοποιήσει έως 100 νέες προσλήψεις.
Δημήτρης Δελεβέγκος Καθημερινή