Ακόμη και με τις επιχειρήσεις να είναι αντιμέτωπες με τον πληθωρισμό, τις διαταραχές της εφοδιαστικής αλυσίδας και άλλες προκλήσεις κατά το 2022, τα στελέχη τους δεν ξέχασαν την ανάγκη να πραγματοποιήσουν εξαγορές για να προετοιμάσουν καλύτερα τις εταιρείες τους για το μέλλον. Για πολλούς, η αγορά ενός ήδη δοκιμασμένου από τον καταναλωτή brand ή εταιρείας παρέχει έναν τρόπο να αποκτήσουν αμέσως πρόσβαση σε μια κατηγορία ή να ενισχύσουν τη θέση τους σε έναν χώρο όπου έχουν ήδη παρουσία.
Τον Ιούνιο, η Mondelēz International συμφώνησε να καταβάλει τουλάχιστον $2,9 δισ. για την Clif Bar & Company, με στόχο να επεκτείνει περαιτέρω την εμβέλειά της στον υψηλής ανάπτυξης κλάδο για μπάρες. Η Ferrero Group ανακοίνωσε τον Δεκέμβριο συμφωνία για την εξαγορά της παγωτοβιομηχανίας Wells Enterprises, αποκτώντας την κυριότητα μερικών από τις μεγαλύτερες μάρκες παγωμένων προϊόντων, συμπεριλαμβανομένων των Blue Bunny και Halo Top. Οι γεύσεις και τα συστατικά, που αποτελούν εστία δραστηριότητας, συγχωνεύσεων και εξαγορών τα τελευταία χρόνια, δεν έδειξαν σημάδια υποχώρησης, με δύο συμφωνίες πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2022.
Η Royal DSM ανακοίνωσε σχέδια συγχώνευσης με την ελβετική Firmenich, σε μια συμφωνία αξίας περίπου $21 δισ., και η Novozymes πλήρωσε $12,3 δισ. για την Chr. Hansen. Παρακάτω ακολουθούν τα 12 πλέον αξιοσημείωτα deals:
• Monster Energy - Canarchy Craft Brewery
Η Monster Energy εισήλθε στην κατηγορία του αλκοόλ με την αγορά της Canarchy Craft Brewery, έναντι $330 εκατ. • Hormel Foods – Planters Η Hormel Foods εξαγόρασε την Planters, έναντι $3,35 δισ. Η εξαγορά ήταν η μεγαλύτερη στην 131χρονη ιστορία της εταιρείας, με την Planters να καθίσταται το μεγαλύτερο brand της.
• Dippin’ Dots - J&J Snack Foods
H Dippin’ Dots θα εξαγοραστεί από τον ιδιοκτήτη της Icee, J&J Snack Foods, για $222 εκατ. Η εταιρεία σνακ ανέφερε ότι η αγορά θα συμπληρώσει τις υπάρχουσες δραστηριότητές της και θα αξιοποιήσει την τεχνογνωσία της για να αναπτύξει τη μάρκα παγωτού και να εισέλθει σε νέες αγορές.
• DSM – Firmenich
Οι DSM και Firmenich θα συγχωνευθούν, σε μια συμφωνία $21 δισ., για να επιδιώξουν φυσικά και βιώσιμα προϊόντα.
• Mondelēz - Clif Bar
Η Mondelēz θα αγοράσει την Clif Bar, για τουλάχιστον $2,9 δισ. Η αγορά των brands Clif, Luna και Clif Kid διευρύνει περαιτέρω την εμβέλεια της Mondelēz στα σνακ.
• Cargill - Continental Grain - Sanderson Farms
Η Cargill και η Continental Grain έκλεισαν την αγορά $4,5 δισ. της Sanderson Farms. Η συναλλαγή, η οποία ανακοινώθηκε τον περασμένο Αύγουστο και δημιουργεί την τρίτη μεγαλύτερη εταιρεία επεξεργασίας πουλερικών στις ΗΠΑ, καθυστέρησε λόγω έρευνας του αμερικανικού υπουργείου Δικαιοσύνης.
• TreeHouse – Investindustrial
Η TreeHouse θα πουλήσει μεγάλο μέρος της επιχείρησης προετοιμασίας γευμάτων για $950 εκατ. Η πώληση στην Investindustrial θα απλοποιήσει τις δραστηριότητες του κατασκευαστή προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας.
• Nestlé – Starbucks
Η Nestlé αγόρασε την Best Coffee από τα Starbucks. Η εξαγορά ενισχύει την αμερικανική παρουσία της εταιρείας στην κατηγορία.
• Perfect Day - Sterling Biotech
Limited Η Perfect Day επεκτείνει την εμβέλειά της, με την αγορά της ινδικής εταιρείας ζελατίνης Sterling Biotech Limited.
• Ferrero - Wells Enterprises
Η Ferrero αγοράζει την Wells Enterprises, με το τίμημα και τους όρους της συμφωνίας να μην δημοσιεύονται.
• Keurig Dr Pepper – Nutrabolt
Η Keurig Dr Pepper θα δαπανήσει $863 εκατ. για το 30% της Nutrabolt, με δυνατότητα αύξησης του μεριδίου της.
• Chr. Hansen – Novozymes Η Chr.
Hansen θα συγχωνευθεί με τη Novozymes, σε μια συμφωνία $12,3 δισ. Η πώληση αναμένεται να ολοκληρωθεί το νωρίτερο στο δ’ τρίμηνο του 2023.
Ελευθερία Πιπεροπούλου