Αύξηση της αξίας του μηνιαίου καλαθιού της τάξης του 19,7% κατέγραψε για ολόκληρο τον Φεβρουάριο η Pockee, αναλύοντας περισσότερες από 100.000 αποδείξεις της εφαρμογής cashback, προκειμένου να αποτυπώσει την επίδραση της πανδημίας.
Η αύξηση στην αξία του καλαθιού, καταγράφεται σχεδόν σε όλες τις περιοχές της Ελλάδας με τη Θεσσαλία να έρχεται τέταρτη κατά σειρά σε ποσοστό ανόδου με 19,6%. Οι μεγαλύτερες αυξήσεις σημειώνονται σε Ήπειρο, Ανατολική Μακεδονία και Αττική. Αξίζει να σημειωθεί ότι το ίδιο διάστημα, οι πωλήσεις μειώθηκαν στην περιοχή της Δυτικής Ελλάδας.
Την τελευταία εβδομάδα του Φεβρουαρίου – την εβδομάδα δηλαδή πριν την Καθαρά Δευτέρα, όταν καταγράφηκε και το πρώτο κρούσμα του ιού εντός της χώρας – παρατηρήθηκε αύξηση κατά 28,1% σε σχέση με την αντίστοιχη του 2019.
Η αύξηση στην κατανάλωση προήλθε λιγότερο από τα επισκέψεις στα καταστήματα – οι οποίες βέβαια αυξήθηκαν κατά 8% – και περισσότερο από την άνοδο της αξίας των αγορών ανά επίσκεψη, που διαμορφώθηκε στο 11%.
Αντίδραση ανά ηλικιακή ομάδα
Η αύξηση στον όγκο των αγορών παρατηρήθηκε σε όλες τις ηλικιακές ομάδες, ωστόσο φάνηκε ότι όσο αυξάνεται η ηλικία, τόσο αυξάνεται και o όγκος αγορών. Στις κατηγορίες προσωπικής υγιεινής και ειδών σπιτιού, τα μεγαλύτερα ηλικιακά γκρουπ αύξησαν εντονότερα τις αγορές τους κατά το υπό ανάλυση διάστημα, ενώ σε τρόφιμα και μη αλκοολούχα ροφήματα η συμπεριφορά μεταξύ των ηλικιών ήταν σχετικά ομοιόμορφη.
Περισσότερο αυξήθηκαν οι αγορές ειδών προσωπικής υγιεινής και σπιτιού από τους μεγαλύτερους σε ηλικία καταναλωτές, ενώ η μικρότερη άνοδος σημειώθηκε στην κατηγορία των ροφημάτων, όπου πάλι η ομάδα των 50 – 65 ετών αύξησε την αξία του καλαθιού του Φεβρουαρίου.
Περιοχές Μέση αύξηση του μηνιαίου καλαθιού σε αξία (Φεβ. 2020) Ήπειρος +28% Κεντρική Μακεδονία +22,4% Αττική +20,7% Θεσσαλία +19,6% Πελοπόννησος +19,4% Ιόνια Νησιά +19,4% Κρήτη +19,1% Στερεά Ελλάδα +13,5% Νότιο Αιγαίο +12,9% Ανατολική Μακεδονία & Θράκη +9,8% Δυτική Μακεδονία +7,3% Βόρειο Αιγαίο +5,6% Δυτική Ελλάδα -4,9% Σύνολο +19,7%.
Z.H. thessaliaeconomy.gr