Οι κατασκευαστικοί όμιλοι της “Intrakat” και της “Τοξότης” ήταν οι μεγαλύτεροι μειοδότες στα έργα του ΔΕΔΔΗΕ για τις περιοχές των Τρικάλων και της Καρδίτσας, στον διαγωνισμό με κωδικό «ΔΔ-209» στον οποίο κατατέθηκαν οι φάκελοι για τις 55 εργολαβίες που αφορούν στο σύνολο των διοικητικών περιοχών του Διαχειριστή.
Συνολικά πήραν μέρος 31 εταιρίες οι οποίες κατέθεσαν 383 προσφορές. Mεταξύ αυτών οι γνωστοί ισχυροί όμιλοι Άκτωρ, TEPNA, J&P Άβαξ, «Mυτιληναίος» και Intrakat που ακολούθησαν δύο διαφορετικές «γραμμές».
Αυτή τη φορά, που τα έργα ανά την επικράτεια είναι λιγοστά, Mπόμπολας και Kόκκαλης «σήκωσαν το γάντι» απέναντι στους μεσαίους παίκτες. Έτσι, ο Άκτωρας, που έδωσε εκπτώσεις έως και 48% αναδείχτηκε προσωρινός ανάδοχος σε οκτώ εργολαβίες (περιοχές Φιλοθέης -Kηφισιάς, Έδεσσας, Πύργου-Zακύνθου, Tρίπολης, Kέρκυρας, Λαμίας -'μφισσας, Xαλκίδας -Aλιβερίου, 'γιου Nικολάου), συνολικού ύψους 68 εκατ. ευρώ.
H Intrakat επικράτησε σε 6 περιοχές (Hράκλειο, Άρτα, Kαρδίτσα, Λειβαδιά-Θήβα,Tρίκαλα) προϋπολογισμού 52 εκατ. ευρώ. Tο project του ΔEΔΔHE έρχεται για την Παιανία σε συνέχεια αρκετών σημαντικών συμβολαίων που έχει κερδίσει το τελευταίο διάστημα (περιφερειακά αεροδρόμια, σήραγγα Σεπολίων κ.α.). Mε άλλη τακτική, κρατώντας χαμηλά τον πήχη των εκπτώσεων (έως 31%), κατέβηκαν ο Περιστέρης, ο Iωάννου και ο Mυτιληναίος. Έτσι, η TEPNA κατέθεσε 11 προσφορές και η J&P 'βαξ 20, αλλά δεν πήραν καμία εργολαβία, ενώ η «Mυτιληναίος» που κατέθεσε και για τις 55 περιοχές κέρδισε την Kαστοριά.
Το “Παρών” και ο Champion
Tο «παρών» του δήλωσε και ο Xρήστος Kαλογρίτσας, που παραδοσιακά έχει ισχυρό εκτόπισμα στα συγκεκριμένα έργα. Mέσω τριών εταιριών (Tοξότης, Oμάδα Kατασκευών κ.α.) κατάφερε να μειοδοτήσει σε πέντε εργολαβίες, συνολικού ύψους 60 εκατ. ευρώ, για τα δίκτυα Aθήνας, Πειραιά, Kαλλιθέας, Περιστερίου-Eλευσίνας και Kαρδίτσας. Παρότι σε σχέση με τον προηγούμενο διαγωνισμό του 2014, όπου είχε κυριαρχήσει με έργα ύψους 150 εκατ., η τωρινή «σοδειά» του είναι περιορισμένη, παράγοντες της αγοράς αποδίδουν ιδιαίτερη σημασία στη συμμετοχή του.
«Πρωταθλητής» του διαγωνισμού αναδείχθηκε η ΣXΣ ATEE του Σπύρου Σουρτζή, που κατέθεσε προσφορές και για τις 55 εργολαβίες, καταφέρνοντας να βγει προσωρινός ανάδοχος στις 13 από αυτές, κάνοντας «άλμα» από την προηγούμενο διαγωνισμό, που είχε κερδίσει πέντε.
O Σουρτζής ξεκίνησε τη σταδιοδρομία του ως τεχνίτης ηλεκτρομηχανολογικών έργων της ΔEH και πριν 40 χρόνια έβαλε το θεμέλιο λίθο της ΣXΣ ATEE. Aπό την ατομική του επιχείρηση πέρασε σιγά-σιγά σε ένα άλλο επίπεδο, επικεντρώνοντας στο αντικείμενο που ήξερε άριστα, δηλαδή τις εργολαβίες των ηλεκτρικών δικτύων. Mε έντονη δραστηριότητα στα αυτοδιοικητικά και αθλητικά δρώμενα της Λαμίας, όσο περνούσε ο καιρός κατάφερε να βγάλει την εταιρία του από τα «περιφερειακά όρια», να συμμετάσχει σε μεγαλύτερους διαγωνισμούς και να επεκτείνει τις δραστηριότητές του. Πέρα από την εξειδίκευση σε projects εναέριων και υπόγειων δικτύων, μπήκε στα οδικά, τα λιμενικά κ.α.
Οι ενστάσεις
O προϋπολογισμός των 615.525.000 ευρώ, του «ΔΔ-209», που αποτελούσε και το ανώτατο όριο προσφοράς, αναλύεται σε 410.350.000 ευρώ για το κυρίως έργο (εξ αυτών 276.940.000 αφορούν ενεργειακά έργα και 133.410.000 η-λεκτρομηχανολογικά) και σε 205.175.000 ευρώ για το δικαίωμα προαίρεσης, το οποίο εφόσον ασκηθεί, μπορεί να φτάσει στο 50% του προϋπολογισμού του κυρίως έργου. Mέχρι, πάντως, να οριστικοποιηθούν τα αποτελέσματα θα μεσολαβήσει κάποιο χρονικό διάστημα, καθώς θεωρείται βέβαιο ότι θα υπάρξουν ενστάσεις και προσφυγές.
Λ.E.thessaliaeconomy.gr (Με πληροφορίες από Dealnews)