Ξεπέρασε τα 260 εκατ. ευρώ η αξία της αγοράς παγωτού και παγωμένων επιδορπίων το 2019, σύμφωνα με στοιχεία της Euromonitor για την Ελλάδα.

 Όσον αφορά στην ποσοστιαία μεταβολή, η ανάπτυξη είναι σχεδόν στα ίδια επίπεδα με αυτή του 2018, ξεπερνώντας το 3%. Αξίζει να σημειωθεί ότι σε επίπεδο πενταετίας, με μεγαλύτερους ρυθμούς έτρεξε ο κλάδος το 2017. 

Αναλυτικότερα, οι πωλήσεις και η πορεία των πωλήσεων από το 2014 έως πέρσι διαμορφώθηκαν ως εξής: 2014: 237,3 εκατ. ευρώ 2015: 230,5 εκατ. ευρώ (-2,8%) 2016: 236,2 εκατ. ευρώ (+2,4%) 2017: 248,3 εκατ. ευρώ (+5,1%) 2018: 256,6 εκατ. ευρώ (+3,4%) 2019: 264,5 εκατ. ευρώ (+3,1%).

Σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση των χαρακτηριστικών του κλάδου παγωτού, αλλά και των παγωμένων επιδορπίων παίζουν, σύμφωνα με τα συμπεράσματα των ερευνητών, οι τάσεις που θέλουν τους καταναλωτές να στρέφονται στα υγιεινά προϊόντα. 

Το λανσάρισμα παγωτών με στέβια επηρέασε καθοριστικά τις πωλήσεις του τελευταίου τριμήνου, ενώ και οι πωλήσεις προϊόντων με μειωμένη ζάχαρη κινήθηκαν ανοδικά.

 

Χάνει έδαφος το frozen yogurt 

Σε θετική τροχιά το χειροποίητο παγωτό Παρότι συνεχίζει να κινείται ανοδικά, η κατηγορία του παγωμένου γιαουρτιού φέρεται να έχασε έδαφος, εξαιτίας και του λουκέτου σε αριθμό καταστημάτων frozen yogurt. 

Τη θέση του, μάλιστα, παίρνει η εστίαση των καταναλωτών σε premium παγωτό. Συγκεκριμένα, η κατηγορία που κερδίζει έδαφος στην ελληνική αγορά είναι το χειροποίητο παγωτό – αλυσίδων όπως είναι η Κωνσταντινίδης και η Τερκενλής –, καταγράφοντας μάλιστα τη μεγαλύτερη άνοδο μεταξύ των υπόλοιπων υποκλάδων. 

Σε ό,τι αφορά τα τυποποιημένα, τα εμπορικά σήματα της Ελαΐς Unilever συνεχίζουν να ηγούνται της κατηγορίας, παρότι έχασαν ποσοστό μεριδίου το 2019. 

Η τρίτη σε μερίδιο εταιρεία, η Κρι Κρι είναι αυτή που είδε τη μεγαλύτερη ανάπτυξη, μετά από αυτήν της κατηγορίας του χειροποίητου παγωτού. 

Αναλυτικά τα μερίδια επταμήνου 2019 (πωλήσεις brand σε όγκο)* :

Nestle: 20,5%, Private label: 25,2%, Κρι Κρι: 15%, Algida: 13,1%, ΕΒΓΑ: 12,6% 

*Στοιχεία Nielsen

Χριστίνα Παπαγιάννη Foodreporter