Σταθεροποιητικές τάσεις παρουσίασε το 2020 ο τζίρος των περισσότερων από τις πέντε «μεγάλες» επιχειρήσεις του κλάδου του κρέατος στην Ελλάδα, ενός κλάδου που επέδειξε ισχυρά αντανακλαστικά στη διάρκεια της πανδημίας, παρά τα προβλήματα που προκλήθηκαν στην εστίαση από τα lockdowns.

Τα στοιχεία προέρχονται από το Foodereporter και τις οικονομικές καταστάσεις των πέντε εταιρειών για το 2020, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι το δημοσίευμα δεν συμπεριλαμβάνει τις δύο θεσσαλικές επιχειρήσεις κρέατος: Παπαγεωργίου (PFS) και Κασίδης οι οποίες έχουν τζίρους πάνω από 50 εκ. ευρώ η κάθε μία.

Βουδούρης – Κώνστας

Τον μεγαλύτερο τζίρο μεταξύ των «Big 5» της αγοράς σημείωσε και το 2020 η Βουδούρης – Κώνστας, παρουσιάζοντας αύξηση της τάξεως του 1,6% ή 1,5 εκατ. ευρώ, φτάνοντας τα 93,9 εκατ. ευρώ. Παρά την αύξηση του κόστους πωληθέντων λόγω της αυξημένης τάσης των τιμών αγοράς εμπορευμάτων, τα λειτουργικά έξοδα της εταιρείας μειώθηκαν κατά ποσό 2,2 εκατ. ευρώ, λόγω της προσπάθειας για συρρίκνωση των δαπανών της. Το καθαρό αποτέλεσμα της χρονιάς ήταν κέρδη 1,1 εκατ. ευρώ μετά από φόρους, έναντι 982.648 ευρώ το 2019. Σημειωτέον ότι στη διάρκεια του 2020 τα τραπεζικά δάνεια της εταιρείας μειώθηκαν κατά 32,3%, στα 5,1 εκατ. ευρώ, καθώς έγινε αναδιάρθρωση των δανείων με αποπληρωμή των παλαιών και λήψη νέων με παράλληλη επιμήκυνση του χρόνου αποπληρωμής τους.

Φλωρίδης

Διατηρεί τα πρωτεία στην κερδοφορία Αρνητική ήταν η επίδραση της πανδημίας στα οικονομικά μεγέθη της Φλωρίδης, που το 2020 είδε τον τζίρο της να πέφτει κατά 3,6% ή κατά 3 εκατ. ευρώ περίπου, στα 83,7 εκατ. ευρώ, και τα καθαρά της κέρδη να υποχωρούν από τα 1,6 εκατ. ευρώ το 2019 στα 1,2 εκατ. ευρώ, που πάντως εξακολουθεί να είναι η μεγαλύτερη καθαρή κερδοφορία μεταξύ των Big 5 του κλάδου. Πάντως, και η Φλωρίδης μείωσε το 2020 τον συνολικό δανεισμό της κατά 26%, στα 13,9 εκατ. ευρώ, ενώ πραγματοποίησε και επενδύσεις αξίας 975.000 ευρώ περίπου. Σημειώνεται ότι πελάτες της εταιρείας είναι μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ, όπως οι ΑΒ Βασιλόπουλος, Lidl Hellas, The Mart, Metro,Σκλαβενίτης, δημόσια και ιδιωτικά νοσοκομεία, ξενοδοχεία, ψητοπωλεία, καθώς και κρεοπωλεία.

Αφοί Νασόπουλοι

Πτώση το 2020, ανάκαμψη το 2021 Ακόμα μεγαλύτερο ήταν το πλήγμα για την Αφοί Νασόπουλοι, που το 2020 είδε τον τζίρο της να μειώνεται σχεδόν κατά 12% ή κατά 7,7 εκατ. ευρώ, στα 57,3 εκατ. ευρώ, ενώ τα κέρδη της μετά από φόρους να κλείνουν στα 400.614 ευρώ, έναντι 446.152 ευρώ το 2019. Ωστόσο, σύμφωνα με την εταιρεία, κατά το πρώτο οκτάμηνο του 2021 οι πωλήσεις της ήταν αυξημένες κατά 7,2% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2020, και εφόσον δεν υπάρξουν άλλοι περιορισμοί λόγω της πανδημίας, η διοίκηση της εταιρείας εκτιμά πως οι φετινές της πωλήσεις θα προσεγγίσουν τα επίπεδα του 2019.

Μποζιονέλος και Αγνομάρκετ

Μικρή πτώση της τάξεως του 2,3% παρουσίασε από την πλευρά της η Μποζιονέλος, με τον τζίρο της να κλείνει το 2020 στα 34,9 εκατ. ευρώ, έναντι 35,8 εκατ. ευρώ το 2019, ωστόσο το καθαρό αποτέλεσμα διαμορφώθηκε σε κέρδη 549.497 ευρώ, αυξημένα σε σχέση με το 2019 (511.094 ευρώ). Την ίδια στιγμή, η Αγνομάρκετ Καλαμβόκη εμφάνισε οριακή αύξηση τζίρου, φτάνοντας τα 21,7 εκατ. ευρώ, έναντι 21,5 εκατ. το 2019, ενώ σημαντική ήταν η αύξηση της καθαρής κερδοφορίας της, που σχεδόν τριπλασιάστηκε από τα 241.756 ευρώ το 2019 στα 721.566 ευρώ το 2020.

Λ.Ε thessaliaeconomy.gr (με πληροφορίες από Σπύρο Πιστικό Foodreporter)