Στο κόστος των έργων για την αποκατάσταση της Θεσσαλίας και στην εξεύρεση των σχετικών κονδυλίων αναφέρθηκε χθες στην Αθήνα η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών.
Σε συνέντευξη τύπου οι κ.κ. Σταϊκούρας και Ταχιάος παραδέχτηκαν ότι ο σχετικός προυπολογισμός αναθεωρήθηκε προς τα πάνω . Όπως αναφέρθηκε, η δαπάνη των οδικών έργων εκτιμήθηκε στα 900 εκατ. ενώ αναθεωρείται προς την ίδια κατεύθυνση και η δαπάνη για τα σιδηροδρομικά, με την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών να καλύπτει τα 30,4 εκατ. ευρώ για την αποκατάσταση των σχολείων. Στόχος είναι να δημοπρατηθεί το σύνολο των έργων μέχρι το καλοκαίρι.
Πιο συγκεκριμένος υπήρξε ο υφυπουργός Δημοσίων Εργων Νίκος Ταχιάος. «Τα έκτακτα περιστατικά στη Θεσσαλία έχουν τέτοιο οικονομικό μέγεθος που ανατρέπουν τον σχεδιασμό», είπε.
Για να εξασφαλιστούν χρήματα θα κοπούν έργα από την Αθήνα όπως η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης και άλλα που χαρακτηρίζονται ανώριμα.
Τα αντιπλημμυρικά έργα που δεν αφορούν άμεσα τις άλλες υποδομές θα μεταφερθούν κατά πάσα πιθανότητα στο νέο οργανισμό που δημιουργείται. Αναφέρθηκε ότι δεν έχουν ληφθεί οριστικές αποφάσεις. Θα ενταχθούν σε ένα ευρύτερο στρατηγικό σχέδιο που αναμένεται προς το τέλος Φεβρουαρίου.
«Για την αποκατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου γίνεται επανεκτίμηση των αναγκών από τον ΟΣΕ (σ.σ. αρχική εκτίμηση περί τα 200 εκατ. ευρώ). Από το Ταμείο Ανάκαμψης έχουμε εξασφαλίσει 600 εκατ. ευρώ. Επομένως θα απαιτηθούν πρόσθετοι πόροι», ανέφερε από την πλευρά του ο υπουργός Χρήστος Σταϊκούρας. «Οι πόροι δεν είναι ατελείωτοι. Είναι προτεραιότητα της κυβέρνησης η αντιστοίχιση των έργων με τις δυνατότητες χρηματοδότησης. Τα έργα θα επαναξιολογηθούν με βάση τις δυνατότητες που έχουμε από τον κρατικό προϋπολογισμό, το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων, το ΕΣΠΑ και το Ταμείο Ανάκαμψης και με προτεραιότητα τις ανάγκες των πολιτών. Δεν γίνονται όλα».
Οι μεγαλύτερες δαπάνες (31%) για το οδικό δίκτυο προβλέπονται για τη Μαγνησία, το 26% στα Τρίκαλα, το 22% στην Καρδίτσα, 10% στη Λάρισα και 9% στην Εύβοια.
Κώστας Τόλης thessaliaeconomy.gr