Ένα βήμα μπροστά για τα έργα αποκατάστασης των υποδομών της Θεσσαλίας αναμένεται το αμέσως επόμενο διάστημα από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Τα αρχικά χρονοδιαγράμματα έχουν ήδη ξεπεραστεί, αφού οι διαδικασίες ανάθεσης δεν έχουν ξεκινήσει, με αποτέλεσμα να πιέζουν ασφυκτικά τα ορόσημα του Ταμείου Ανάκαμψης, για τα έργα συνολικού προϋπολογισμού που θα φτάσει το 1,5 δισ. ευρώ.

Σύμφωνα με πληροφορίες, είναι όλα έτοιμα ώστε τις επόμενες ημέρες να βγει η υπουργική απόφαση που θα ορίζει τον αριθμό των συμβάσεων, στις οποίες θα «σπάσει» κάθε συστάδα έργων. Έτσι, θα ανοίξει ο δρόμος για τις αναθέσεις, που θα γίνουν μέσω πρόσκλησης σε διαπραγμάτευση, βάσει του νόμου για τη fast track εκτέλεση έργων σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης πολιτικής προστασίας.

Ο κύβος ερρίφθη και για τις εταιρείες που θα κληθούν να αναλάβουν τα έργα αποκατάστασης, καθώς στόχος είναι αυτά να εκτελεσθούν γρήγορα και αποτελεσματικά, δεδομένου ότι έχουν υψηλές τεχνικές απαιτήσεις και πρέπει να ανταποκρίνονται σε όρους ανθεκτικότητας. Οι προσκλήσεις, λοιπόν, θα σταλούν αποκλειστικά στις μεγάλες τεχνικές εταιρείες, προκειμένου να μην κατακερματισθούν σε μικρές εργολαβίες.

Η μετάθεση των απαραίτητων διαδικασιών μετά τις ευρωπαϊκές κάλπες φρέναρε τις εξελίξεις, που θα έπρεπε ήδη να τρέχουν. Το ορόσημο του Μαΐου που είχε τεθεί για την πρόσκληση των οικονομικών φορέων έχει παρέλθει, άρα χάνεται το στοίχημα του Ιουνίου για τις υπογραφές. Τα έγγραφα των συμβάσεων θα πρέπει να περάσουν και από το Ελεγκτικό Συνέδριο. Δεν μπορεί, βέβαια, να αποκλειστεί το ενδεχόμενο ο ανασχηματισμός να φέρει νέες καθυστερήσεις ή και ανατροπές.

Σε εκκρεμότητα μένει η απόφαση ένταξης των έργων στο Ταμείο Ανάκαμψης, από το οποίο θα κατευθυνθούν στα έργα για τις οδικές και σιδηροδρομικές υποδομές περί τα 600 εκατ. ευρώ, καθώς και η απόφαση της ΔΙΠΑ για εξαίρεση από την υποχρέωση τήρησης της διαδικασίας περιβαλλοντικής αδειοδότησης. Σημειώνεται ότι τις υπογραφές, που αναμένονται εν τω μέσω του θέρους, θα ακολουθήσουν οι μελέτες των έργων, ώστε εν συνεχεία να ξεκινήσουν οι κατασκευαστικές εργασίες.

Λ.Ε. thessaliaeconomy.gr (με πληροφορίες από Όλγα Κλώντζα, businessdaily.gr)