Προκειμένου οι ελληνικές τυροκομικές επιχειρήσεις να αποκτήσουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, στην άκρως ανταγωνιστική βρετανική αγορά τυριού, θα πρέπει να προβάλλουν τη μοναδικότητα της ελληνικής παραγωγής τυριών, σύμφωνα με το γραφείο οικονομικών και εμπορικών υποθέσεων της ελληνικής πρεσβείας στο Λονδίνο.
Η ενισχυμένη τάση για υγεία και ευεξία, που τροφοδοτεί τη ζήτηση για λιγότερο επεξεργασμένα ή βιολογικά τυριά, ευνοεί τις εισαγωγές ελληνικών τυριών, των οποίων η ελληνική προέλευση είναι συνυφασμένη με φυσικά συστατικά του μεσογειακού τοπίου. Παράλληλα, θα πρέπει να τονίζεται η υψηλή θρεπτική αξία των ελληνικών τυριών, που αποτελούν ικανοποιητικές υγιεινές πρωτεϊνούχες εναλλακτικές επιλογές, αντί του κρέατος. Επίσης, η κυρίαρχη τάση για υγιεινά πρακτικά φαγητά για το δρόμο, προσφέρει μεγάλες ευκαιρίες εκμετάλλευσης της αγοράς, με μικρές θρεπτικές πρακτικές συσκευασίες.
Ακόμη, το εμπειρικό marketing μπορεί να παίξει καταλυτικό ρόλο στην αναγνωρισιμότητα του brand name "Ελλάδα", η οποία θα προσδώσει συνέπεια και συνέχεια στις ελληνικές εξαγωγές.
Δυναμικό σχέδιο προώθησης
Απαραίτητη θεωρείται η υλοποίηση ενός δυναμικού πολυετούς σχεδίου προώθησης των ελληνικών τυριών, που θα στηρίζεται στο συντονισμό κράτους, φορέων, επιχειρήσεων, με την παράλληλη αξιοποίηση κοινοτικών προγραμμάτων. Το σχέδιο αυτό θα μπορούσε να περιλαμβάνει
• Εκδηλώσεις γευσιγνωσίας σε εστιατόρια ή άλλους χώρους εστίασης
• Σεμινάρια μαγειρέματος συνταγών με ελληνικά τυριά
• Γευστικές δοκιμές σε σημεία πώλησης των ελληνικών τυριών
• Εκδηλώσεις "MeettheMaker" Επίσης, η συμμετοχή των ελληνικών επιχειρήσεων σε εκθέσεις τροφίμων κρίνεται απαραίτητη για την προβολή των προϊόντων τους, αλλά και για την γνωριμία με επιτόπιους εισαγωγείς, ενώ σημαντική θεωρείται και η συνεργασία με την ελληνική κοινότητα στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Οι κυρίαρχες τάσεις, που χαρακτηρίζουν την αγοραστική συμπεριφορά των Βρετανών καταναλωτών τυριού, είναι οι ακόλουθες:
Οι καταναλωτές αρχίζουν να ανακαλύπτουν το τυρί vegan, τη διαφορετικότητά του και τα είδη του, καθώς τυριά vegan ιδιωτικής και επώνυμης ετικέτας είναι, πλέον, ευρέως διαθέσιμα στη χώρα. Ειδικότερα, ο τυροκομικός τομέας βρίθει εναλλακτικών επιλογών, έναντι των συμβατικών γαλακτοκομικών τυριών (dairy-free, lactose-free, plant-based).
Ενώ παλαιότερα περιοριζόταν σε μεγάλο βαθμό μόνο στα σχολικά γεύματα, τα τυροκομικά snack τελικά εισέβαλαν το 2018 και στα γεύματα ενηλίκων, συνεισφέροντας την αύξηση της αξίας των πωλήσεων του τυριού.
Το 2018, εκτός της κατανάλωσης του τυριού ως snack, αυξήθηκαν επίσης η κατανάλωση του στο βραδινό γεύμα και στο μεσημεριανό.
Στη στροφή των Βρετανών για πειραματισμούς σε γεύσεις και υλικά, έχουν συντελέσει καθοριστικά η προβολή και ανάδειξη διάσημων chef, μέσω εκπομπών μαγειρικής, που προωθούν συνταγές με μη παραδοσιακά βρετανικά τυριά (π.χ. χαλούμι και φέτα). Παράδειγμα καινοτόμων συνδυασμών γεύσεων αποτελούν τα τυριά, που περιέχουν οινοπνευματώδη, όπως το ουίσκι και το τζιν.
Βιωματικές εμπειρίες
Οι σύγχρονοι καταναλωτές, ειδικά οι νεότεροι, αναζητούν πλέον την απόκτηση εμπειριών και αντικαθιστούν τις αγορές με δράσεις, δίνοντας προτεραιότητα στις δαπάνες για την απόκτηση εμπειριών - αναμνήσεων έναντι αγορών για υλικά αγαθά. Ειδικότερα, οι εταιρείες τυριού επενδύουν όλο και περισσότερο στην εστίαση στον πελάτη και στην προώθηση των προϊόντων τους μέσω του βιωματικού marketing.
Παράδειγμα τυροκομικής επιχείρησης, που έχει επενδύσει σε αυτό, αποτελεί η Wensleydale Creamery με το κέντρο επισκεπτών Yorkshire Wensleydale Cheese Experience, να υποδέχεται πέρυσι περισσότερους από 300.000 επισκέπτες.
Fnb