Εξαγορά έκπληξη από την θεσσαλική Cosmos Aluminium η οποία αποκτά το 51% της ΜC Chargers, μιας ελληνικής startup από τη Θεσσαλονίκη η οποία κατασκευάζει φορτιστές ηλεκτρικών οχημάτων.

Η συμφωνία –με χρηματοοικονομικό σύμβουλο την ΕΥ Ελλάδος– ξεπερνάει το εκατομμύριο και περιλαμβάνεται σε ένα πλάνο επενδύσεων που για την επόμενη πενταετία αναμένεται να ανέλθει κοντά στα 4-5 εκατ. Ετσι, μέσα στο 2022, η νεοφυής εταιρεία φιλοδοξεί να εγκαταστήσει 1.000 οικιακούς και δημόσιους φορτιστές ηλεκτροκίνητων οχημάτων στην Ελλάδα, ενώ, παρά τις αναταραχές που παρατηρούνται στην αγορά λόγω ελλείψεων σε μικροτσίπ αλλά και ανατιμήσεων σε σειρά προϊόντων, στα σχέδιά της είναι η ανάπτυξη 8 νέων κωδικών που θα διατεθούν σε Ελλάδα και εξωτερικό μέχρι το τέλος του χρόνου.

Η κεφαλαιακή ενίσχυση της νεοφυούς εταιρείας από την εταιρεία της Λάρισας, θα επιτρέψει στην MC Chargers να αναπτύξει τα προϊόντα που σχεδιάζει μέσα στο 2022 αλλά και να στήσει τη δική της νέα μονάδα παραγωγής στη ΒΙ.ΠΕ. Σίνδου, ενισχύοντας παράλληλα το τμήμα έρευνας και ανάπτυξης καθώς και το τμήμα πωλήσεών της. 

«Ιδρύσαμε την εταιρεία μαζί με τον Παναγιώτη Χριστοδούλου το 2019, ενώ την ανάπτυξη του φορτιστή την ξεκινήσαμε το 2017. Το 2020 αρχίσαμε να διαθέτουμε στην αγορά τα πρώτα κομμάτια, λανσάροντας μέχρι στιγμής 12 κωδικούς προϊόντων (σειρά Orion). Συνολικά, στην Ελλάδα έχουμε εγκαταστήσει περίπου 120-130 δημόσιους σταθμούς φόρτισης, ενώ έχουμε διαθέσει γύρω στους 30 στο εξωτερικό και πιο συγκεκριμένα, σε Αυστραλία, Γερμανία, Ηνωμένο Βασίλειο, Αλβανία», δήλωσε στην «Καθημερινή» ο Χαράλαμπος Μαρμάγγελος, συνιδρυτής και εμπορικός διευθυντής της εταιρείας.

Η MC Chargers αναλαμβάνει τη σχεδίαση του hardware (πλακέτα, καλωδιώσεις, αισθητήρες κ.ά.), ενώ αναπτύσσει και λογισμικό για τη διαχείριση των σταθμών φόρτισης και των συναλλαγών αγοραπωλησίας ηλεκτρικής ενέργειας. Παράλληλα, αναλαμβάνει και την εγκατάσταση των σταθμών φόρτισης στην Ελλάδα και στο εξωτερικό καθώς και την υποστήριξη και συντήρησή τους. «Την καρδιά του φορτιστή, την κεντρική πλακέτα (motherboard) τη σχεδιάζουμε εμείς. Αυτό αντιληφθήκαμε εκ των υστέρων ότι το κάνουν λίγες εταιρείες στην Ευρώπη. Αρκετοί κατασκευαστές αγοράζουν έτοιμη την κεντρική πλακέτα, ωστόσο εμείς τη σχεδιάζουμε και έχουμε την τεχνογνωσία να επέμβουμε ανά πάσα ώρα και στιγμή, να κάνουμε αναβαθμίσεις και προσαρμογές ανάλογα με τη χώρα, τον πελάτη, τη νομοθεσία κ.λπ.».

Οσον αφορά τη μεταφορά της παραγωγής της σε νέες εγκαταστάσεις 2.500 τ.μ. στη ΒΙ.ΠΕ. Σίνδου, ο ίδιος εκτιμά πως αυτές μέχρι το Πάσχα θα είναι πλήρως λειτουργικές με νέο μηχανολογικό εξοπλισμό. Παράλληλα, η εταιρεία απασχολεί κοντά στα 15 άτομα με την προοπτική μέχρι το 2029 να φθάσει τα 80.

Λ.Ε. thessaliaeconomy.gr  (με πληροφορίες από Δέσποινα Κόντη, Καθημερινή)