Η ολοκλήρωση των αυτοκινητόδρομων της Ολυμπίας Οδού, της Ιόνιας Οδού, του Μορέα και του Αυτ.Αιγαίου κάλυψε σχεδόν όλα τα οδικά έργα των αυτοκινητόδρομων που ξεκινήσαν το 2005, άφησαν όμως ως μοναδική εκκρεμότητα τον Ε65.
Ο Αυτοκινητόδρομος Ε65 είναι πλέον ο μοναδικός υπό κατασκευή άξονας ο οποίος δεν έχει αποδώσει ούτε ένα χιλιόμετρο στην κυκλοφορία. Αυτό οφείλεται όχι στον ίδιο στον άξονα αλλά στο γεγονός ότι ο συνδετήριος άξονας της αρχής του έργου στην Ξυνιάδα με το τοπικό δίκτυο αντιμετώπισε τα γνωστά προβλήματα με τις απαλλοτριώσεις και σύμφωνα με πληροφορίες του ypodomes.com ακολουθήθηκε η γνωστή μέθοδος της ενοικίασης των ακινήτων προκειμένου να κλείσει η κατασκευή.
Οι ίδιες πηγές αναφέρουν πως η πλέον πιθανή χρονική περίοδος για να δοθεί το τμήμα Ξυνιάδα-Τρίκαλα στην κυκλοφορία είναι τον προσεχή Σεπτέμβριο προκειμένου να ολοκληρωθεί το στρώσιμο του δρόμου (με τις γνωστές προφορτίσεις). Ωστόσο υπάρχει και δεύτερος συνδετήριος δρόμος ο οποίος πρέπει να ολοκληρωθεί για να μπορούν να εισέρχονται στον άξονα τα βαρέα οχήματα (φορτηγά, πούλμαν).
Αυτό σημαίνει ότι γίνεται αγώνας με το χρόνο προκειμένου να ολοκληρωθεί το έργο και να δοθεί στην κυκλοφορία. Σε κάθε περίπτωση να πούμε ότι βρισκόμαστε πολύ κοντά στην λειτουργία του 5ου νέου αυτοκινητόδρομου της χώρας και η ημερομηνία παράδοσης ίσως κριθεί από την απόδοση των εργασιών στους δύο αυτούς συνδετήριους μέσα στον Αύγουστο.
ΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ ΜΕ ΤΟ ΛΑΜΙΑ-ΞΥΝΙΑΔΑ
Την ίδια ώρα αγκυλωμένο στην γραφειοκρατία είναι το νότιο τμήμα Λαμία-Ξυνιάδα με πηγές του Υπουργείου Υποδομών να δείχνουν την Διαχειριστική Αρχή ως το σημείο κλειδί για να κλειδώσει η χρηματοδότηση του έργου.
Εδώ και σχεδόν ένα έτος υπάρχει το θέμα της έγκρισης από τη DG Comp που έχει καθηλώσει την εκκίνηση των έργων και όσο περνούν οι μήνες, τόσο πάει πίσω και η κατασκευή του τμήματος.
Η υλοποίηση του τμήματος Λαμία-Ξυνιάδα θεωρείται κρίσιμη καθώς θα δώσει την απαραίτητη σύνδεση του "τυφλού" σήμερα Ε65 με τον ΠΑΘΕ και κατ`επέκταση με την Αθήνα.
Παράγοντες του παραχωρησιούχου της Κεντρικής Οδού, του παραχωρησιούχου του Ε65, σημειώνουν, ότι μόλις δοθεί το πράσινο φως για να ξεκινήσουν τα έργα θα μπορέσουν να το αποδώσουν στην κυκλοφορία σε περίπου 18 μήνες.
Προς το παρόν αναμένεται η λειτουργία των 80χλμ του τμήματος Ξυνιάδα-Τρίκαλα που θα καταργήσει τις επικίνδυνες στροφές του Δομοκού μειώνοντας έστω και έτσι κατά 30 λεπτά την διαδρομή από την Αθήνα μέχρι τα Τρίκαλα και κάνοντας τη δυνατή σε περίπου 3 ώρες και 10 λεπτά από 3 ώρες και 40 λεπτά που είναι σήμερα.
Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com