Στην προκήρυξη δύο διαγωνισμών ύψους €161 εκατ. κατέληξε το ΔΣ της "Εγνατία Οδός" για τη λειτουργία και συντήρηση του ομώνυμου αυτοκινητόδρομου. Πρόκειται για τη διενέργεια διεθνούς διαγωνιστικής διαδικασίας για την ανάθεση της λειτουργίας και συντήρησης: • στον Ανατολικό Τομέα και στους Κάθετους Άξονες Α1, Α25 & Α23 • στον Δυτικό Τομέα και στον Κάθετο Άξονα Α29 Τα παραπάνω αφορούν την περίοδο 2023- 2025 ενώ παράλληλα τρέχει και ο διαγωνισμός του ΤΑΙΠΕΔ για την παραχώρηση για 35 χρόνια του οδικού άξονα.
Υπενθυμίζεται πως το σχήμα ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ- Egis αναλαμβάνει το έργο, ωστόσο εκκρεμεί η αποστολή των απαραίτητων εγγράφων στο Ελεγκτικό και έπειτα θα προχωρήσει η υπογραφή της σύμβασης. Πληροφορίες αναφέρουν πως οι διαδικασίες πρόκειται να ξεκολλήσουν το προσεχές διάστημα, με προκρινόμενη χρονική περίοδο το πρώτο εξάμηνο του επόμενου έτους, χωρίς να αποκλείονται καθυστερήσεις.
Στον διπλό διαγωνισμό πρέπει να τηρούνται τα εξής κριτήρια: • Κύκλος εργασιών τελευταίας τριετίας ελάχιστου ύψους €88 εκατ. • Ίδια κεφάλαια ελάχιστου ύψους €44 εκατ. • Πάγια ελάχιστου ύψους €15 εκατ. Κύκλος εργασιών λογίζεται αυτός που αφορά την κατασκευή δημόσιων και ιδιωτικών έργων, τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό, για την τελευταία τριετία που προηγείται της υποβλής της προσφοράς. Σε ό,τι αφορά τη γενικότερη πολιτική παραχωρήσεων αυτοκινητοδρόμων, εκκρεμεί ο καθορισμός των διοδίων. Αναμένεται να αποσαφηνιστεί με βάση και τον χρόνο των εκλογών, ενώ πληροφορίες του BnB Daiy αναφέρουν πως η κυβέρνηση έχει καταλήξει σε κλιμακωτή και αναλογική τιμολόγηση στα διόδια των αυτοκινητοδρόμων, πλην Αττικής Οδού.
Νικόλας Ταμπακόπουλος