Μέσα στο επόμενο διάστημα αναμένεται να ανακοινωθεί και επίσημα ο κυβερνητικός σχεδιασμός για τα τελευταία 23 αεροδρόμια της χώρας μεταξύ των οποίων περιλαμβάνεται και το αεροδρόμιο της Νέας Αγχιάλου στο νομό Μαγνησίας.
Το θεσσαλικό αεροδρόμιο δεν βρίσκεται στην πρώτη γραμμή της ζήτησης των επενδυτών καθώς η ετήσια επιβατική του κίνηση το κατατάσσει στην τρίτη και τελευταία κατηγορία δυναμικότητας, με λιγότερους από 30.000 επιβάτες το χρόνο. Οι πιθανότητες όμως για ένταξη και αξιοποίηση στα σχέδια ενός μεγάλου επενδυτικού ομίλου, όπως έγινε με τα πρώτα 14 αεροδρόμια της Fraport, παραμένουν αυξημένες. Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι η κυβέρνηση θα επιδιώξει να τα παραχωρήσει “πακέτο”.
Πρόκειται για τα αεροδρόμια Αλεξανδρούπολης, Ιωαννίνων, Κοζάνης, Καστοριάς, Ν. Αγχιάλου, Καλαμάτας, Άραξου, Λήμνου, Χίου, Ικαρίας, Σκύρου, Μήλου, Νάξου, Πάρου, Σύρου, Καλύμνου, Αστυπάλαιας, Σητείας, Λέρου, Κάσου, Καρπάθου, Κυθήρων και Καστελόριζου, τα οποία είχαν αξιολογηθεί με βάση την επιβατική κίνηση και τις υποδομές τους και μάλιστα, σύμβουλοι του ΤΑΙΠΕΔ τα είχαν κατηγοριοποιήσει σε τρεις ομάδες.
Η πρώτη ομάδα είναι αυτή με αεροδρόμια που έχουν άνω των 100.000 επιβατών ετησίως (πρόκειται για τα αεροδρόμια σε Κάρπαθο, η Χίο, Καλαμάτα, Αλεξανδρούπολη και Αραξο).
Η δεύτερη είναι αυτή που περιλαμβάνει τα αεροδρόμια με ετήσια επιβατική κίνηση μεταξύ 30.000 και 100.000 ατόμων (αεροδρόμια σε Λήμνο,Ιωάννινα, Μήλο, Νάξο, Πάρο, Ικαρία και Κύθηρα).
Τέλος, η τρίτη κατηγορία, για την οποία το επενδυτικό ενδιαφέρον εκτιμάται ως ελάχιστο περιλαμβάνει όσα έχουν κίνηση κάτω των 30.000 επιβατών (πρόκειται για αεροδρόμια σε Λέρο, Σητεία, Νέα Αγχίαλο, Κάλυμνο, Σκύρο, Σύρο, Αστυπάλαια, Καστελλόριζο, Καστοριά, Κάσο και Κοζάνη).
Την κυβερνητική πρόταση για την αξιοποίησή τους ετοιμάζει ήδη η εταιρεία «Λάμδα Χρηματοοικονομικοί Σύμβουλοι».
Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι μέχρι τώρα ενδιαφέρον να συμμετάσχουν στον διαγωνισμό έχουν εκδηλώσει η Fraport αλλά και οι Ινδοί της GMR που έχουν αναλάβει το αεροδρόμιο στο Καστέλι Ηρακλείου Κρήτης.
Z.H. thessaliaeconomy.gr