Οι δεκάδες χιλιάδες Θεσσαλοί που επισκέφθηκαν το νέο εκπτωτικό κέντρο στη Λάρισα την πρώτη μέρα λειτουργίας του δείχνουν πως οι καταναλωτές της περιοχής είναι έτοιμοι να αγκαλιάσουν το εγχείρημα και τη φιλοσοφία αγορών που το νέο outlet εισάγει στην τοπική αγορά. Αντίστοιχα εκπτωτικά κέντρα λειτουργούν άλλωστε, εδώ και χρόνια, επιτυχώς σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
Μπορεί όμως ένα outlet να φέρει την εμπορική άνοιξη στην περιοχή;
Τόσο στην Ελλάδα, όσο και στο εξωτερικό, τα εκπτωτικά κέντρα δίνουν τη δυνατότητα για συμφέρουσες αγορές, με έκπτωση έως και 70% σε επώνυμα προϊόντα για όλες τις ηλικίες και όλες τις περιστάσεις. Οι επιλογές που προσφέρουν δεν περιορίζονται πλέον σε ορισμένα μόνο είδη παλαιότερων σεζόν, αλλά περιλαμβάνουν μια μεγάλη ποικιλία προϊόντων από γνωστές μάρκες και δημοφιλείς αλυσίδες που παραμένουν στη μόδα, καθώς και ειδικές συλλογές σε ορισμένα καταστήματα. Τα outlet ανταποκρίνονται, έτσι, επιτυχώς στις ανάγκες και προτιμήσεις του σύγχρονου καταναλωτή και γίνονται γρήγορα πόλος έλξης για τους κατοίκους των γειτονικών πόλεων, ακόμη και αρκετά χιλιόμετρα μακριά. Αλλά και οι τουρίστες επιλέγουν να αφιερώσουν μέρος των διακοπών τους για να κάνουν συμφέρουσες αγορές σε κοντινά εκπτωτικά κέντρα – μια διεθνής τάση που παρατηρείται και στη χώρα μας.
Ταυτόχρονα, ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια, τα εκπτωτικά κέντρα δίνουν ιδιαίτερο βάρος στην ψυχαγωγία και φιλοξενούν σειρά καφέ και εστιατορίων που αποτελούν ιδανικά σημεία συνάντησης για όλες τις ηλικίες. Η φιλοξενία πολυκινηματογράφων με τις τελευταίες ταινίες, αλλά και ειδικά διαμορφωμένων χώρων για τη δημιουργική απασχόληση των μικρότερων είναι ορισμένες από τις προτάσεις ψυχαγωγίας που προσφέρουν πέραν των εμπορικών καταστημάτων. Έτσι, τα εκπτωτικά κέντρα εξασφαλίζουν πλέον στους καταναλωτές μια ολοκληρωμένη εμπειρία αγορών και διασκέδασης σε ένα σύγχρονο, οργανωμένο και ασφαλές περιβάλλον.
Πρόκειται, ουσιαστικά, για ένα είδος οργανωμένης αγοράς που λόγω των ειδικών χαρακτηριστικών της τείνει να δρα συμπληρωματικά προς τις τοπικές αγορές. Παράλληλα, προσελκύει ένα μεγάλο εύρος καταναλωτών, ντόπιους αλλά και πολλούς τουρίστες, που επιθυμούν να κάνουν «έξυπνες» αγορές σε είδη ένδυσης, υπόδησης, κ.ά. Πολλοί από αυτούς, άλλωστε, τείνουν ολοένα και περισσότερο να αναζητούν μεγαλύτερη ποικιλία προϊόντων και χαμηλότερες τιμές σε ηλεκτρονικά καταστήματα στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Ορισμένοι επισκέπτονται ακόμη και άλλες πόλεις για να πραγματοποιήσουν τις αγορές τους στα εκεί εκπτωτικά κέντρα.
Είναι επόμενο ότι η λειτουργία ενός outlet έχει τη δυνατότητα να τονώσει σημαντικά την εμπορική κίνηση στην ευρύτερη περιοχή, τόσο συμβάλλοντας στη διατήρηση μέρους του διαθέσιμου εισοδήματος που θα διοχετευόταν σε αγορές στο διαδίκτυο ή σε άλλες πόλεις, όσο και προσελκύοντας σταδιακά ταξιδιώτες από γειτονικές πόλεις που επιθυμούν να πραγματοποιήσουν αγορές σε προσιτές τιμές.
Τα οφέλη για την τοπική οικονομία δεν περιορίζονται εκεί. Για τη στελέχωση των καταστημάτων δημιουργούνται εκατοντάδες θέσεις εργασίας πωλητών και άλλων ειδικοτήτων για τους κατοίκους της περιοχής. Η πλειοψηφία αυτών δε, καλύπτεται από νέους εργαζόμενους, οι οποίοι έχουν την ευκαιρία να εργαστούν σε ένα σύγχρονο περιβάλλον. Αλλά και οι επιχειρηματίες της περιοχής που επιθυμούν να δραστηριοποιηθούν εντός του εκπτωτικού κέντρου, έχοντας και πολύτιμη γνώση της τοπικής αγοράς, μπορούν να επωφεληθούν από τη συνύπαρξη με κορυφαία διεθνή εμπορικά σήματα, καθώς και από το διαφοροποιημένο μοντέλο αγορών και τις οργανωμένες προωθητικές ενέργειες καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου.
Ένα εκπτωτικό κέντρο μπορεί λοιπόν να φέρει την εμπορική άνοιξη, προσελκύοντας περισσότερους καταναλωτές στην περιοχή, δη μιουργώντας νέες ευκαιρίες για τις επιχειρήσεις που φιλοξενούνται στις εγκαταστάσεις του, εξασφαλίζοντας μεγαλύτερη ποικιλία και μειωμένες τιμές σε επώνυμα προϊόντα, μαζί με πολλές επιλογές για διασκέδαση.
Η λειτουργία του Fashion City Outlet, ενός ευρωπαϊκών προδιαγραφών εκπτωτικού κέντρου στη Θεσσαλία, έχει τη δυνατότητα να ωφελήσει πολλαπλώς την τοπική οικονομία και να συμβάλλει στην περαιτέρω ανάδειξη της Λάρισας ως διακριτού εμπορικού πόλου στη χώρα μας. Μια ευκαιρία που μένει να αξιοποιηθεί.