Στην απόφαση του ομίλου Ελληνικά Γαλακτοκομεία να προχωρήσει στην εξαγορά της βιομηχανίας αναψυκτικών Κλιάφα, αναφέρεται, μιλώντας στο Foodreporter,  ο πρόεδρος του ομίλου, Δημήτρης Σαράντης, που μαζί με τον αδερφό του Μιχάλη ίδρυσαν και διευθύνουν την γνωστή γαλακτοβιομηχανία με τα σήματα ΤΥΡΑΣ, ΟΛΥΜΠΟΣ, ΡΟΔΟΠΗ.

«Πήραμε μία παλιά εταιρεία που ήταν στάσιμη τα τελευταία χρόνια, μία επιχείρηση υπεραιωνόβια, η οποία διατηρεί το δικό της ειδικό βάρος για τους Τρικαλινούς και τους Θεσσαλούς ευρύτερα. Μπορεί για τη μεγάλη αγορά της Αθήνας να μη λέει πολλά η συγκεκριμένη εταιρεία, όμως για εμάς στην ευρύτερη περιοχή έχει τη δική της ιστορία. Στους ψυκτικούς της χώρους αποθηκεύαμε τα τυριά μας από τη δεκαετία του ‘60 και μετά, ενώ είχαμε συνεργασία με την οικογένεια», σημειώνει ο κύριος Σαράντης. 

«Θα παράγουμε αναψυκτικά, συνεχίζοντας την προϋπάρχουσα δραστηριότητα, και θα προσπαθήσουμε να βελτιώσουμε την παραγωγή όσο περισσότερο γίνεται με απλές κινήσεις. Στη συνέχεια θα σχεδιάσουμε κάτι, που να γεφυρώνει τα υπόλοιπα προϊόντα μας, τα οποία συγγενεύουν με τα αναψυκτικά, όπως είναι το τσάι, καθώς και αλουμινένιο κουτάκι τσαγιού», συμπληρώνει. 

Ο ίδιος επισημαίνει ότι ο όμιλος Ελληνικά Γαλακτοκομεία δεν έχει σχεδιάσει προς το παρόν κάποια επένδυση. «Πρόκειται για ένα αντικείμενο που διαφέρει σημαντικά από την δική μας δραστηριότητα, επομένως θα χρειαστούμε χρόνο για να μάθουμε και τη συγκεκριμένη αγορά». 

Όπως υποστηρίζει, ο θεσσαλικός όμιλος, με αυτήν την κίνηση κάνει ένα ακόμα βήμα στον τομέα της βιομηχανικής παραγωγής, πέρα από τη βασική του δραστηριότητα που είναι τα γαλακτοκομικά προϊόντα. «Το 2005 μπήκαμε στους χυμούς, το 2016 στο τσάι, παρουσιάσαμε το καλοκαίρι του 2019 το μπουκάλι στο τσάι και πλέον ανοίγουμε μία νέα προοπτική στον κλάδο των αναψυκτικών. Το κάνουμε και από κέφι. Δεν έχουμε άλλωστε κάποια συμβατική υποχρέωση να παρουσιάσουμε business plan με δεσμευτικές ημερομηνίες είτε προς το Χρηματιστήριο είτε αλλού».

Το 50% των χυμών εξάγεται 

«Όταν ξεκινήσαμε τον χυμό δεν ξέραμε πού θα φτάσει. Αυτή τη στιγμή το 50% των χυμών που παράγουμε εξάγονται. Το τσάι από την άλλη πλευρά παρουσιάζει θετικές ενδείξεις ως προς την τοποθέτησή του στο εξωτερικό. 

Αν όλα τα προαναφερόμενα project ωριμάσουν, μιλάμε για μεγάλα νούμερα στα επώνυμα προϊόντα. Ανάλογα τη δουλειά ανοίγει και η όρεξη», σημειώνει χαρακτηριστικά. Ως προς την πορεία που έχει καταγράψει το τσάι «Όλυμπος», ο Δημήτρης Σαράντης επισημαίνει ότι «πήγε εξαιρετικά, κερδίζοντας μερίδια στο οργανωμένο λιανεμπόριο». Προσθέτει ότι «κατά την πρώτη χρονιά κυκλοφορίας των κωδικών τσαγιού δεν μπήκαμε στη μικρή αγορά, αλλά για την επόμενη χρονιά που ανοίγει από τον Μάιο και μέχρι τα τέλη Σεπτεμβρίου θα προχωρήσουμε και εκεί». 

Η εταιρεία στη διάρκεια του 2019 κινήθηκε ανοδικά σε τζίρο, με πτωτική πορεία στο EBITDA. Σε ό,τι αφορά την πορεία του 2020, ο πρόεδρος της Ελληνικά Γαλακτοκομεία τονίζει τα πάντα θα εξαρτηθούν από συγκεκριμένα συμβόλαια. «Ο τζίρος επηρεάζεται από τα ακριβά προϊόντα. Θα μετατοπίσουμε το ενδιαφέρον μας από ορισμένα ακριβά προϊόντα με μικρό περιθώριο κέρδους σε προϊόντα με χαμηλότερη τιμή και μεγαλύτερο περιθώριο. Κάνουμε μία αναπροσαρμογή χαρτοφυλακίου και προς αυτή την κατεύθυνση», καταλήγει. 

Γιώργος Λαμπίρης