Την ώρα που οι ισχυροί παίκτες του κατασκευαστικού κλάδου διαγκωνίζονται για την απόκτηση της κυριαρχίας στα μεγάλα έργα η Intrakat φαίνεται πως έχει τον τρόπο να σπάζει τα …μονοπώλια.
Η ανάληψη του σιδηροδρομικού έργου από την ΕΡΓΟΣΕ για την κατασκευή τετραπλού σιδηροδρομικού υπογειοποιημένου διαδρόμου στα Σεπόλια, ύψους € 122 εκατ Ευρώ μπορεί να αποτελεί την έκπληξη της χρονιάς καθώς J &P ΑΒΑΞ, Τέρνα και Άκτωρ χάνουν ένα έργο που θεωρείτο κρίσιμο γι αυτούς.
Ο Πέτρος Σουρέτης τελικά αναδεικνύεται δυνατός «παίκτης» και κυρίαρχος των μεγάλων υποδομών που υλοποιούνται στη χώρα μας τον τελευταίο χρόνο, αφού μετά το έργο των 14 αεροδρομίων της Fraport, η Intrakat μειοδότησε στο πρώτο πολύ μεγάλο σιδηροδρομικό έργο υποδομής ανάμεσα σε ιδιαίτερα ισχυρούς παίχτες.
Το έργο, το μεγαλύτερο σιδηροδρομικό έργο υποδομής που δημοπρατήθηκε την τελευταία 3ετία, αφορά στην ουσία σήραγγα συνολικού μήκους 2,36 χλμ. Με την ολοκλήρωση του έργου – συνολική διάρκεια 88 μήνες- από το σταθμό της Αθήνας μέχρι τις Τρεις Γέφυρες, θα υπάρχει τετραπλός υπόγειος σιδηρόδρομος που θα εξυπηρετεί τα υπεραστικά και προαστιακά τρένα, ενώ στην επιφάνεια οι σημερινές γραμμές και οι επικίνδυνες ισόπεδες διαβάσεις θα μετατραπούν σε χώρους πρασίνου και αναψυχής.
Η γύρω περιοχή αναμένεται να αναβαθμιστεί λόγω της αναμενόμενης ανάπλασης κατά μήκος των γραμμών ενώ θα πάψει και η ηχητική ρύπανση από τα διερχόμενα τρένα.
Το έργο χρηματοδοτείται από το Μηχανισμό «Συνδέοντας την Ευρώπη» CEF (Connecting Europe Facility) 2014-2020. Με προϋπολογισμό 122 εκατ. ευρώ
Το αντικείμενο του έργου που ξεκινά τον ερχόμενο Ιούνιο αφορά στην κατασκευή τετραπλού σιδηροδρομικού διαδρόμου μήκους 2,36 χλμ, εκ των οποίων τα 1,91 χλμ. θα είναι υπογειοποιημένα. Ο παραπάνω σιδηροδρομικός διάδρομος θα ξεκινά από την έξοδο του Σιδηροδρομικού Σταθμού Αθηνών προς Θεσσαλονίκη και θα καταλήγει στις Τρεις Γέφυρες στη περιοχή Σεπολίων του Δήμου Αθηναίων, όπου συναντά τον πρόσφατα κατασκευασμένο και σε λειτουργία νέο τετραπλό σιδηροδρομικό διάδρομο.
Το έργο περιλαμβάνει:
- Yπογειοποίηση του τετραπλού σιδηροδρομικού διαδρόμου περιοχής Αγ. Αναργύρων, με τη μέθοδο Cover & Cut.
- Ηλεκτρομηχανολογικές εγκαταστάσεις (αερισμός, φωτισμός, πυρόσβεση τηλεπικοινωνίες) &τα κτίρια για την εξυπηρέτησή τους.
- Δύο νέες άνω διαβάσεις πεζών στην οδό ΞΑΝΘΙΠΠΗΣ και στην οδό ΞΕΝΟΥ.
- Σιδηροδρομική επιδομή και ηλεκτροκίνηση της σιδηροδρομικής γραμμής.
- Υδραυλικά έργα αποκατάστασης των τοπικών δικτύων όμβριων και ακαθάρτων.
- Αποκατάσταση του παράπλευρου και κάθετου επηρεαζόμενου οδικού δικτύου.
- Έργα πρασίνου για την περιβαλλοντική αποκατάσταση του τοπίου, καθώς και έργα διαμόρφωσης ελεύθερων χώρων.
Νίκος Καρούτζος (bankingnews.gr)