Μέσα στα τελευταία χρόνια κατάφερε να πουλήσει τις επιχειρήσεις του και να συνεταιριστεί με μεγάλους Ομίλους, όπως την Vivartia και την Chipita, βγαίνοντας κάθε φορά ισχυρότερος.
Ο λόγος για τον Θεσσαλονικιό βιομήχανο Μιχάλη Αραμπατζή που πολλοί τον χαρακτηρίζουν επιχειρηματία – φαινόμενο, καθώς ήταν αυτός που ανακάλυψε το συσκευασμένο κρουασάν, την οποία πατέντα στη συνέχεια, πούλησε στην Chipita.
Ήταν το 1985 όταν ο κ. Αραμπατζής ξεκίνησε την παραγωγή του συσκευασμένου κρουασάν.
Η πορεία που διέγραψε στην αγορά κρουασάν ήταν τόσο εντυπωσιακή ώστε το 1992 ο τζίρος των προϊόντων αυτών ξεπέρασε τα 6 εκατ. ευρώ. Εναν χρόνο μετά ο leader της αγοράς, η εταιρεία Chipita, προσέφερε στον κ. Μ. Αραμπατζή υψηλό τίμημα και εξαγόρασε τον κλάδο των κρουασάν της εταιρείας.
Σήμερα ο Μιχάλης Αραμπατζής ηγείται της Ελληνικής Ζύμης, από τις πλέον κερδοφόρες ελληνικές βιομηχανίες που ιδρύθηκαν από το 2000 και μετά.
Η εταιρεία παράγει ζύμη σφολιάτας, πίτες, κρουασάν, μπουγάτσες, ντόνατς, πίτσες και άλλα συναφή προϊόντα. Ενοποιείται στις οικονομικές καταστάσεις του επιχειρηματικού ομίλου Vivartia που κατέχει, μέσω της εταιρείας Μπάρμπα Στάθης, το 49% των μετοχών της.
Από την πώληση των προϊόντων της η εταιρεία συγκέντρωσε το 2016 έσοδα 67,18 εκατ. ευρώ (61,61 εκατ. ευρώ το 2015), αυξημένα κατά 9% Συγχρόνως, ενίσχυσε το μεικτό της περιθώριο (στο 25,7%, από 25% το 2015.
Τα καθαρά κέρδη της μετά την πρόβλεψη για φόρους διαμορφώθηκαν σε 5,66 εκατ. ευρώ (5,69 εκατ. ευρώ το 2015), μειωμένα κατά 0,4%.
Σήμερα η Ελληνική Ζύμη διαθέτει τρία εργοστάσια, με 22 γραμμές παραγωγής, απασχολεί 515 εργαζόμενους και παράγει 41 brands. Για τη διάθεση της παραγωγής της η εταιρεία έχει συγκροτήσει εκτεταμένο δίκτυο πωλήσεων, που τροφοδοτείται από ιδιόκτητο στόλο αυτοκινήτων, τρία υποκαταστήματα (Αθήνα, Πάτρα, Ιωάννινα) και εμπορικούς συνεργάτες σε όλη την Ελλάδα.
Η Ελληνική Ζύμη θεωρείται μια από τις πλέον σύγχρονες ελληνικές βιομηχανίες τροφίμων. Εξάγει προϊόντα της σε 40 χώρες, με τον μεγαλύτεο όγκο να διοχετεύεται στην αγορά της Γερμανίας και της Κύπρου.
Επίσης, έχει αναπτύξει εξαγωγική δραστηριότητα στη Βρετανία, τη Γαλλία, την Ιταλία, τη Σουηδία και την Τουρκία.
Η ενίσχυση των εξαγωγών αποτελούν το βασικό στοίχημα της βιομηχανίας, η οποία εξετάζει την διεύρυνση της παρουσίας της και σε άλλες χώρες του εξωτερικού. Για το 2017 το ποσοστό των εξαγωγών της αναμένεται να φτάσει το 30% από το 10% που ήταν το 2012.
Πρόσφατα η εταιρεία ολοκλήρωσε το επενδυτικό της πλάνο ύψους 15 εκατ. ευρώ, που αφορούσε μεταξύ άλλων την κατασκευή του τρίτου εργοστασίου αλλά και τον εκσυγχρονισμό των υποδομών της.
Ελένη Μπότα (insider.gr)