Μεγάλος χαμένος και φέτος στον τουρισμό θα είναι, όπως όλα δείχνουν, η κρουαζιέρα, καθώς παρά την προσπάθεια λίγων, μεγάλων ξένων κυρίως εταιρειών, να αρχίσουν δρομολόγια στο Αιγαίο, τα λιμενικά ταμεία, αλλά και η κεντρική κυβέρνηση ακόμα δεν έχουν δημοσιεύσει τα πρωτόκολλα που θα ισχύουν για τα εν λόγω πλοία και τους επιβάτες τους. Κάτι όχι παράξενο, αν σκεφτεί κανείς πως ακόμα δεν έχουν οριστικοποιηθεί ούτε καν τα περί αεροπορικών μετακινήσεων.
Όμως οι εταιρείες κρουαζιέρας, που τείνουν να σχεδιάζουν το πρόγραμμα και τα δρομολόγια τους δύο χρόνια νωρίτερα, επιχειρούν αυτή την περίοδο έναν άθλο για να προλάβουν ό,τι μπορούν από τη φετινή σεζόν.
Ωστόσο, δε γνωρίζουν τα κατά τόπους πρωτόκολλα, όπως για παράδειγμα της Μυκόνου, της Σαντορίνης, ή του δικού μας Βόλου, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να τα επικοινωνήσουν στους πελάτες τους που ζητούν 100% Covid free πακέτα.
Επομένως, εάν ο ευρύτερος τουρισμός ανοίξει, στην καλύτερη περίπτωση στις αρχές Ιουλίου, η κρουαζιέρα δύσκολα θα προλάβει τον Αύγουστο, όπως εξηγούν πράκτορες κρουαζιέρας από όλη τη χώρα. Προσθέτουν μάλιστα πως, τα λιμενικά ταμεία είχαν αναλάβει, μετά τα τέλη του περσινού καλοκαιριού, να εκπονήσουν ειδικά σχέδια και μελέτες, προκειμένου να καταλήξουν σε συγκεκριμένα πρωτόκολλα για τη διεπαφή των επιβατών κρουαζιέρας με τις τοπικές κοινωνίες.
Ωστόσο ελάχιστες έως καθόλου αναθέσεις προχώρησαν, ακόμα λιγότερες μελέτες παραδόθηκαν και πρακτικά κανένα πρωτόκολλο δεν δημοσιεύτηκε. "Στην πραγματικότητα, αν και πολλοί στα ελληνικά νησιά επιθυμούν τα έσοδα από τους επιβάτες της κρουαζιέρας, περισσότεροι δεν θέλουν να αναλάβουν τα σχετικά ρίσκα ενόσω το τρίτο κύμα της πανδημίας μαστίζει τη χώρα", εξηγούν οι επαΐοντες.
Λ.Ε. thessaliaeconomy.gr