Η Σκιάθος είναι ο μεγάλος χαμένος του νησιωτικού τουρισμού στη χώρα μας καθώς η εξάρτησή της από τους Βρετανούς τουρίστες, οι οποίοι φέτος αντιμετώπισαν δυσχέρειες στη μετακίνησή τους λόγω κυβερνητικών μέτρων, έφερε μείωση των αφίξεων στο αεροδρόμιο του νησιού κατά 40% σε σχέση με το 2019.
Βέβαια η γενική επιβατική κίνηση στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια σύμφωνα με το Eurocontrol είναι θετική με το αριθμό των διακινηθέντων ταξιδιωτών το φετινό οκτάμηνο να έχει ξεπεράσει τα επίπεδα του 2020.
Υπό την προϋπόθεση ότι το σενάριο της υποτροπής της πανδημίας τους επόμενους μήνες θα παραμείνει αποδυναμωμένο, εκτιμάται ότι η επιβατική κίνηση στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια θα είναι χαμηλότερη κατά 40% κατά τη φετινή χρονιά σε σχέση με το 2019.
Τον Αύγουστο, στα μεγαλύτερα περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας ο συνολικός αριθμός των επιβατών είναι χαμηλότερος κατά 20% σε σχέση με το 2019, ενώ στη Σαντορίνη αυξήθηκε κατά 6% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2019. Επίσης, σε σχέση με δυο χρονιές πριν, η επιβατική κίνηση είναι μειωμένη κατά 10% έως 15% σε Μύκονο, Χανιά και Κέρκυρα και από 20% έως 30% σε Θεσσαλονίκη, Ρόδο, Ακτιο, Κω και Ζάκυνθο.
Ωστόσο, σε αντίθεση με την επιβατική κίνηση, τον Αύγουστο ο αριθμός των πτήσεων στην Ελλάδα βρέθηκε πιο κοντά στα επίπεδα του 2019, αγγίζοντας περίπου το 90% των επιδόσεων της προπερασμένης χρονιάς, σύμφωνα με το Eurocontrol. Στη χώρα μας τον περασμένο μήνα οι διεθνείς αφίξεις - αναχωρήσεις πτήσεων ξεπέρασαν το 90%, ενώ αυτές στο εσωτερικό άγγιξαν ο 90%.
Η τάση αυτή καταγράφεται σε όλη την Ευρώπη όπου, κατά τον Αύγουστο, ο αριθμός των πτήσεων διαμορφώθηκε στο 71% των επιπέδων του 2019. Ξεχωρίζουν η Τουρκία όπου οι πτήσεις εσωτερικού τον Ιούλιο ξεπέρασαν αυτές του 2019 (+101%), ενώ στην Ιταλία η τάση υπήρξε αντίστοιχη (+107%), αλλά εκδηλώθηκε τον Αύγουστο.
Ζήσης Ηρειώτης thessaliaeconomy.gr