Οι επιχειρηματίες του ελληνικού τουριστικού κλάδου αναμένουν φέτος 28 εκατομμύρια επισκέπτες. Παρά τις περιοδικές ακυρώσεις κρατήσεων, ο ελληνικός τουρισμός αποδείχθηκε ανθεκτικός και παραμένει ένας από τους πιο πολλά υποσχόμενους οικονομικούς κλάδους για το μέλλον στη χώρα. Το ένα πέμπτο του ΑΕΠ προέρχεται από τον τουριστικό κλάδο, ενώ ένας στους πέντε εργαζόμενους βρίσκει απασχόληση σε αυτόν, με την τάση να είναι ανοδική.
Βασικά συστατικά για την επιτυχία του ελληνικού τουρισμού είναι καινοτόμες ιδέες, νέες στρατηγικές μάρκετινγκ και αρκετές προσωπικές επενδύσεις εκ μέρους πολλών επιχειρηματιών του κλάδου. Ένας από αυτούς είναι και ο Γρηγόρης Φανούλας.
Ο νεαρός επιχειρηματίας βίωσε την κρίση του τουριστικού κλάδου στο Πήλιο, έναν προορισμό που θεωρείται κλασικός για τουρίστες που ταξιδεύουν ατομικά. Όποιος επιλέγει τη συγκεκριμένη περιοχή θέλει να γνωρίσει την παλιά, παραδοσιακή Ελλάδα και είναι διατεθειμένος να βάλει και λίγο βαθύτερα το χέρι στην τσέπη. Έτσι, το 2012 ο Γρηγόρης Φανούλας είχε την ιδέα να δημιουργήσει μία τουριστική επωνυμία, ένα brand name, ειδικά για την περιοχή.
Επένδυσε 35.000 ευρώ –χωρίς να συνυπολογίζεται ο χρόνος προσωπικής εργασίας- αναζητώντας για διάστημα 3,5 ετών μικρές επιχειρήσεις που βρίσκονταν διασκορπισμένες σε όλο το Πήλιο. «Όλες μπορούσαν να προσφέρουν κάτι δικό τους, δεν ήξερα όμως πώς ακριβώς θα τραβούσαν την προσοχή», εξηγεί ο Έλληνας επιχειρηματίας. Όπως λέει, γι' αυτόν τον λόγο δημιούργησε ένα νέο brand name ειδικά για την περιοχή, το οποίο συνοψίζεται στα αρχικά LLL, δηλαδή Live Like Local (Ζήσε σαν ντόπιος).
Η ιδέα είναι να προσφέρεται στον επισκέπτη η δυνατότητα να κάνει αυτά ακριβώς που κάνουν και οι κάτοικοι της περιοχής. Για παράδειγμα, μπορεί να φτιάξει κεραμικά στον κεραμοποιό, να αρμέξει δίπλα στον κτηνοτρόφο ή να συμμετάσχει στη διαδικασία κατασκευής μουσικών οργάνων από κάποιον οργανοποιό της περιοχής.
Όλες αυτές οι δραστηριότητες περιλαμβάνονται σε ελκυστικά τουριστικά πακέτα, τα οποία ο κάθε επισκέπτης, που ταξιδεύει ατομικά ή το πολύ σε γκρουπ 10 ατόμων, μπορεί να συνδιαμορφώσει.
Για πρώτη φορά στα χρονικά της ελληνικής τουριστικής βιομηχανίας η εταιρεία Marketing Greece Group κλήθηκε να αναπτύξει ταιριαστά brand names για όλες τις περιοχές της χώρας. Πριν από μερικές εβδομάδες παρουσιάστηκε το προφίλ της Θεσσαλίας που συμπεριλαμβάνει και την περιοχή του Πηλίου. Μέσα από την τουριστική αυτή πλατφόρμα με μότο «Thessaly – handcrafted by time» προωθείται και το τουριστικό προϊόν του Γρηγόρη Φανούλα.
Deutsche Welle (Μαριάνθη Μυλωνά)