Τώρα συνειδητοποιούν τι ακριβώς αγόρασαν στην Ελλάδα οι Ιταλοί της “Ferrovie dello Stato Italiane” - όπως είναι ο πλήρης τίτλος του Ιταλικού κολοσσού που απέκτησε τον ΟΣΕ. Αφού δεν είδαν ούτε έναν κυβερνητικό παράγοντα στην τελετή παραλαβής, βλέπουν έκπληκτοι αμαξοστοιχίες να εκτροχιάζονται, βαγόνια να αρπάζουν φωτιά εν κινήσει, ενώ τα δρομολόγια Βόλου – Λάρισας έγιναν ερώτηση στη Βουλή για να απολογηθεί ο υπουργός για την …απομόνωση της Μαγνησίας από τα χαλασμένα τρένα! Μέσα σε όλα αυτά είδαν και την ΓΑΙΟΣΕ να εξαγγέλλει νέο …κρατικό σιδηρόδρομο. Με άλλα λόγια τα είδαν όλα!

Οι Ιταλοί την ώρα που ετοιμάζουν το επενδυτικό τους πλάνο στη χώρα μας, επιδιώκουν να διασφαλίσουν πάση θυσία τις επιδοτήσεις που θα παίρνει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ την επόµενη πενταετία για τις άγονες γραμμές. Τα 50 εκ. ευρώ που θεωρούνται σήµερα «ταβάνι» στις επιδοτήσεις, αμφισβητούνται από το υπουργείο Υποδοµών το οποίο υποστηρίζει ότι οφείλουν να είναι συνάρτηση του επιβατικού έργου που κοστολογείται λιγότερο.

 Οι επιδοτήσεις ρυθμίστηκαν µε νόµο το 2011 και περιλαµβάνουν πλήθος από άγονες γραµµές σε όλη την Επικράτεια.

 Αν πάντως δεν βρεθεί λύση πολλά δρομολόγια θα κοπούν, όπως για παράδειγμα το βραδινό Τρίκαλα – Καλαμπάκα στο οποίο υπάρχουν φορές που το τρένο κουβαλάει ένα – δύο επιβάτες, οι οποίοι, όταν έχει καλό καιρό, βγαίνουν στα παράθυρα για να δουν πόσους πελάτες έχει η …ταβέρνα το «Χάνι» καθώς οι γραμμές περνάνε έξω από την αυλή του.

Κ.Τ.