Στρατιά ανέργων θα προκύψει μετά το τέλος Μαρτίου λόγω ολοκλήρωσης σημαντικών μεγάλων έργων, ένα εκ των οποίων είναι οι σήραγγες Τεμπών και Πλαταμώνα. H ολοκλήρωση των έργων, σύµφωνα µε τις προβλέψεις του κλάδου, θα θέσει αυτόµατα εκτός εργασίας πάνω από 20.000 εργαζοµένους, τεχνίτες και προµηθευτές. Τις µεγαλύτερες εργασιακές απώλειες θα υποστούν οι υπεργολάβοι (µπετά, χωµατουργικά, ασφαλτικά κ.ά.), ενώ εξειδικευµένο προσωπικό και πλήθος εργαζοµένων θα στερηθούν και οι τεχνικές εταιρείες - υπολογίζεται ότι θα ξεπεράσουν τις 3.000 και στις τρεις µεγάλες εταιρείες του κλάδου (Ακτωρ, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, J&P Αβαξ) µέχρι το καλοκαίρι.
Η έλλειψη ώριµων έργων για νέες δηµοπρατήσεις, η προκήρυξη ελάχιστων έργων που όµως θα αργήσουν να αποδώσουν καρπούς για τις εταιρείες και η εκτίναξη των ασφαλιστικών εισφορών οδηγούν σε µαζικές απολύσεις, οι οποίες ήδη έχουν αρχίσει το τελευταίο δίµηνο. Η κατάσταση θα κορυφωθεί µέσα στην άνοιξη, όταν τα εργοτάξια που σήµερα βρίσκονται σε πυρετώδεις εργασίες για να προλάβουν οι εταιρείες να παραδώσουν τα έργα τα οποία σχεδόν στο σύνολό τους θα σφραγιστούν.
Ελάχιστα έργα θα µπορούσαν να δώσουν ζωή αυτή την περίοδο στον τεχνικό κόσµο. Ένα εξ' αυτών είναι η συνέχεια του Ε65, επί της ουσίας δηλαδή το αρχικό κοµµάτι του έργου από Λαµία - Ξυνιάδα, µήκους 32 χλµ. και προϋπολογισµού περίπου 300 εκατ. ευρώ, το οποίο είχε αναβληθεί το 2013 από τη συνολική εργολαβία του αυτοκινητόδροµου. Το υπολειπόµενο κοµµάτι, που πρόσφατα ο υπουργός Υποδοµών, Χρήστος Σπίρτζης, ενέκρινε, θα κατασκευαστεί ως συνέχεια του αρχικού έργου και χωρίς διαγωνισµό, από τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.
Πόσοι όμως να δουλέψουν σε αυτό;
Λ.Ε.