Η Google συζητάει για το αν θα προσθέσει ορισμένες λειτουργίες αναζήτησης με τεχνητή νοημοσύνη στις premium συνδρομητικές υπηρεσίες της, οι οποίες προσφέρουν ήδη πρόσβαση στο Gemini, την «απάντηση» της Google στο chatbot CHATGPT της Openai.
Εάν τα σενάρια βγουν αληθινά, θα είναι η πρώτη φορά που η Google, η μηχανή αναζήτησης που χρησιμοποιείται από περισσότερους από ένα δισ. ανθρώπους σε όλο τον κόσμο, θα χρεώνει για οποιοδήποτε περιεχόμενό της.
Ειδικότερα, δημοσιεύματα αναφέρουν ότι η εταιρεία, που ανήκει στην Alphabet, φέρεται να εξετάζει το ενδεχόμενο χρέωσης για premium περιεχόμενο το οποίο παράγεται από τεχνητή νοημοσύνη (AI). Οπως λέγεται, η Google αναθεωρεί το επιχειρηματικό της μοντέλο και εξετάζει το ενδεχόμενο να βάλει ορισμένα από τα βασικά της προϊόντα πίσω από μια συνδρομή. Η Google σημείωσε ότι δεν έχει κάτι να ανακοινώσει «αυτή τη στιγμή», όταν της ζητήθηκε σχόλιο από το BBC.
Σύμφωνα με τους Financial Times (F.T.), η εταιρεία συζητάει για το αν θα προσθέσει ορισμένες λειτουργίες αναζήτησης με τεχνητή νοημοσύνη στις premium συνδρομητικές υπηρεσίες της, οι οποίες προσφέρουν ήδη πρόσβαση στο Gemini, την «απάντηση» της Google στο chatbot CHATGPT της Openai. Η παραδοσιακή μηχανή αναζήτησης της Google θα παραμείνει δωρεάν, αλλά θα συνεχίσει να εμφανίζεται με διαφημίσεις, ανέφεραν οι F.T. Σύμφωνα με την παγκόσμια εταιρεία ερευνών αγοράς Statista, η Google κυριαρχεί στην αγορά των μηχανών αναζήτησης για υπολογιστές από το 2015 με ένα σταθερό ποσοστό άνω του 80% των χρηστών του Διαδικτύου. Διάφοροι ιστότοποι αναφέρουν ότι έχει περισσότερους από ένα δισ. καθημερινούς χρήστες. H πλειονότητα των εσόδων της Google προέρχεται από τη διαφήμιση.
Η μητρική της εταιρεία, Alphabet, είναι μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες Διαδικτύου παγκοσμίως με αποτίμηση το 2023 1,6 εκατ. δολαρίων, σύμφωνα με τη Statista, αλλά έχει διαφοροποιηθεί και προσφέρει πλέον αλληλογραφία, εργαλεία παραγωγικότητας, επιχειρηματικά προϊόντα και κινητές συσκευές, μεταξύ άλλων εγχειρημάτων. Η Google ανέφερε ότι «δεν εργάζεται ούτε εξετάζει μια εμπειρία αναζήτησης χωρίς διαφημίσεις». «Oπως έχουμε κάνει πολλές φορές στο παρελθόν, θα συνεχίσουμε να δημιουργούμε νέες premium δυνατότητες και υπηρεσίες για να ενισχύσουμε τις συνδρομητικές προσφορές μας σε όλη την Google», δήλωσε ο γίγαντας της αναζήτησης, τονίζοντας ότι «δεν έχουμε κάτι να ανακοινώσουμε αυτή τη στιγμή».
Kathimerini - Reuters