
Καλημέρα και καλή εβδομάδα
@ Ο δρόμος Βόλου – Αγριάς παραμένει από τους πιο άθλιους, παρά τους πακτωλούς Ευρωπαϊκών κονδυλίων που ξοδεύτηκαν στη Θεσσαλία τις τελευταίες δεκαετίες. Χθες βράδυ σκοτώθηκαν σε αυτόν δυο νέοι άνθρωποι με μηχανή. Και το καλοκαίρι είναι μπροστά μας…
& Η Τροχαία Λάρισας ζήτησε επίσημα να της δοθεί η χρήση των καμερών στη μεγάλη οδική σήραγγα των Τεμπών τις οποίες διαχειρίζεται η παραχωρησιούχος εταιρεία “Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου”.
Σήμερα δεν υπάρχει πρόβλεψη για τα οχήματα που παραβιάζουν το όριο ταχύτητας μέσα στο τούνελ, με άλλα λόγια δεν κόβονται κλήσεις στους οδηγούς που τρέχουν. Οι συγκεκριμένες κάμερες έχουν τη δυνατότητα να εντοπίζουν και τη μέση ταχύτητα με την οποία διέσχισε τη σήραγγα ένα αυτοκίνητο. Οπότε η κλήση θα μπορεί να σου έρχεται στο σπίτι…
# Ένα από τα πιο ισχυρά χαρτιά για την υπεράσπισή του στη δίκη του δυστυχήματος των Τεμπών αναμένεται να αποτελέσει για τον Αγοραστό το μέηλ Τριαντόπουλου. Η δημοσιοποίησή του αποδεικνύει ότι όσα έγιναν (ή δεν έγιναν) στο πεδίο, ήταν κυβερνητικές εντολές εξ΄Αθηνών.
% Ο πρώην περιφερειάρχης βιώνει ωστόσο τον δικό του Γολγοθά για τα Τέμπη καθώς δέχεται τηλεφωνικές απειλές ακόμη και άγρια χαράματα, ενώ το σπίτι του στη Λάρισα φυλάσσεται διαρκώς από την αστυνομία.
$ Σε εκείνο πλέον που σχεδόν όλοι οι ειδικοί συμφωνούν είναι ότι η φωτιά που προκλήθηκε μετά τη σύγκρουση των δυο τρένων, προήλθε από άγνωστο εύφλεκτο υγρό φορτίο.
& Το λαθρεμπόριο στη γραμμή Θεσσαλονίκης – Αθηνών λέγεται ότι είναι αρκετά παλιά υπόθεση. Ακούγεται αφελές αλλά εκείνοι που θα μπορούσαν να μιλήσουν και να συνεισφέρουν στην υπόθεση (έστω και ανώνυμα) είναι οι άνθρωποι του σιδηροδρόμου που εμπλέκονται σε δρομολόγια και φορτία. Θα ήταν ο καλύτερος τρόπος για να τιμήσουν τη μνήμη των συναδέλφων τους που χάθηκαν στα Τέμπη …
Το ράλι Ακρόπολις μετά από 30 χρόνια επιστρέφει στη Θεσσαλία με ειδική διαδρομή στη λίμνη Σμοκόβου. Η παραπάνω φωτογραφία είναι συνυφασμένη με την ιστορία του ράλι στα μέρη μας. Είναι βγαλμένη στις 27 Μαΐου 1979, όταν ένα Ελληνικό πλήρωμα που πρωταγωνιστούσε τότε, η Ford Εscort του Ιαβέρη με συνοδηγό τον Στεφανή, περνούσε από την πλατεία Παλαιού Δεσποτικού στα Τρίκαλα. Από το συγκεκριμένο σημείο τα αγωνιστικά αυτοκίνητα του ράλι Ακρόπολις περνούσαν δυο φορές, μια προερχόμενα από την Καρδίτσα και μία όταν επέστρεφαν από τα Μετέωρα για να συνεχίσουν προς την Αθήνα. Πλήθος κόσμου είχε κατακλύσει την πλατεία και χειροκροτούσε. *Η φωτογραφία είναι από το αρχείο Χρήστου Μπραζιτίκου και είχε δημοσιευτεί στο fatsimare.gr
Ξέσπασαν στην Tesla
Ο Έλον Μασκ έχει γίνει μια από τις διεθνείς προσωπικότητες που οι Γερμανοί... λατρεύουν να μισούν, μετά τις ωμές παρεμβάσεις του στις εκλογές υπέρ του ακροδεξιού AfD και της έκφρασης ακραίων απόψεων κατά της Ευρώπης.
Χωρίς να έχει κηρυχθεί κάποιο μποϊκοτάζ, φαίνεται ότι οι Γερμανοί δεν έχουν την παραμικρή διάθεση να αγοράσουν μοντέλα της Tesla. Τα στοιχεία πωλήσεων του Φεβρουαρίου σοκάρουν: Η πτώση στη Γερμανία σε σχέση με τον Φεβρουάριο 2024 έφτασε το 76%.
Αυτή ήταν και η μεγαλύτερη «βουτιά» πωλήσεων της Tesla σε ευρωπαϊκές αγορές. Όχι ότι τα πήγε πολύ καλύτερα, βέβαια, σε άλλες χώρες. Συνολικά, στις εννέα μεγάλες αγορές της Ευρώπης, το πρώτο δίμηνο της χρονιάς η πτώση των πωλήσεων της Tesla έφτασε το 43,5%.
@ Η «Συμπαράταξη Λαρισαίων», του πρώην δημάρχου Καλογιάννη, καταγγέλλει την δημοτική αρχή Μαμάκου ότι άλλαξε επί το δυσμενέστερο για την αντιπολίτευση τον κανονισμό λειτουργίας του δημοτικού συμβουλίου Λάρισας. Περιορίζει, λέει, τη δυνατότητα της αντιπολίτευσης να θέτει θέματα εκτός ημερήσιας διάταξης, και όχι μόνο. Χαρακτηρίζουν μάλιστα …γελοιότητα το γεγονός ότι αντιδήμαρχος κλήθηκε να απαντήσει σε ερώτηση συμβούλου της πλειοψηφίας, για το παζάρι, «χωρίς να επιτρέπεται να τοποθετηθεί η Αντιπολίτευση». Μα που το βλέπουν το κακό ένας σύμβουλος της δημοτικής αρχής να ερωτά αντιδήμαρχο. Ο Μαμάκος θα μπορούσε να το επικαλεστεί ακόμα και ως θρίαμβο της εσωτερικής δημοκρατίας στην παράταξή του…
# Έρχεται το “κόμμα των Τεμπών” λέγεται στην πιάτσα. Είναι η μόνη περίπτωση να δούμε τη Ζωή Κωνσταντοπούλου απέναντι στην πελάτισσά της Μαρία Κυρυστιανού …
& Αναγνώστης μας ρωτάει γιατί ο δήμαρχος Λαρισαίων, όταν ήταν στην αντιπολίτευση, έδωσε μάχες για να σωθεί η νεοκλασική οικία Καπετάνου, στην οδό Παπαναστασίου, ενώ τώρα δεν λέει κουβέντα για την οικία Αλεξάνδρου επι της Παπακυριαζή. Δεν γνωρίζουμε είναι η απάντηση, στείλτε του ίσως μια επιστολή …
By Kostas Tolis
*Για πληροφορίες, ιδέες, φωτογραφίες, ρουφιανιές κ.λπ. στο tolis@kosmoslarissa.gr (εχεμύθεια δεδομένη)
Copyright Kosmos newspaper, Larissa