Η ανακοίνωση της παράτασης για την ολοκλήρωση των εργασιών συντήρησης στην γέφυρα των Τεμπών που εξυπηρετεί την κίνηση στην παλιά εθνική οδό, είχε προκαλέσει αντιδράσεις στους επαγγελματίες του τουριστικού κλάδου της ευρύτερης περιοχής, οι οποίοι υποστήριζαν ότι μετά το αρχικό πλήγμα με τον ημικόμβο στον Πυργετό, η μη διέλευση από τη γέφυρα, τους καλοκαιρινούς μήνες θα έδινε τη χαριστική βολή στις επιχειρήσεις τους.
Ωστόσο τα στοιχεία της «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α.Ε.» μιλούν για «μικρή αύξηση στην κίνηση σε σχέση με την προ των εργασιών περίοδο σε Ι.Χ. οχήματα».
Σύμφωνα με εκπρόσωπο της Εταιρείας «το φετινό καλοκαίρι, δεν ήταν ένα συνηθισμένο καλοκαίρι. Με την εξαιρετικά δύσκολη συγκυρία της πανδημίας, επλήγη συνολικά ο τουρισμός και κατ’ επέκταση η οικονομία της χώρας. Συγκεκριμένα για τη Βόρεια Ελλάδα, η πρόσβαση στη χώρα για τους τουρίστες ήταν περιορισμένη, οπότε η τουριστική κίνηση σε σχέση με τις προηγούμενες χρονιές υπήρξε εξαιρετικά ασθενική.
Η μείωση της κυκλοφορίας στον Αυτοκινητόδρομο την καλοκαιρινή περίοδο κυμάνθηκε περίπου στο 12% σε σχέση με πέρυσι. Σύμφωνα με τα στοιχεία κυκλοφορίας προς την περιοχή των παραλίων (Στόμιο, Κόκκινο Νερό κ.λπ.) έως και τις 31/8/2020, η κυκλοφορία προς τα παράλια όχι μόνο δεν μειώθηκε, αλλά παρουσίασε και μικρή αύξηση σε σχέση με την προ των εργασιών περίοδο σε Ι.Χ. οχήματα.
Ως εκ τούτου, σε ένα καλοκαίρι με μικρή τουριστική εισροή από το εξωτερικό (μείωση άνω του 30% στα τουριστικά λεωφορεία), η οποιαδήποτε μείωση των εσόδων στις παράλιες περιοχές, δεν φαίνεται να συνδέεται με την κλειστή γέφυρα του Πηνειού».
Υπενθυμίζει δε ότι «η γέφυρα δεν αποτελεί τη μοναδική οδό πρόσβασης στα παράλια. Επιπλέον, η «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου» μερίμνησε ώστε οι κάτοικοι της περιοχής να έχουν ατελή διέλευση από τους σταθμούς Ευαγγελισμού και Πυργετού, ήδη από την έναρξη των εργασιών, γεγονός που δεν επηρέασε την κινητικότητα στην ευρύτερη περιοχή».
Ζ.Η. thessaliaeconomy.gr (με στοιχεία από Γιώργο Ρούστα Ελευθερία)