Παρελθόν αποτελούν για τη Σουηδική πολυεθνική εταιρεία ένδυσης H&M, τα διψήφια ποσοστά ανάπτυξης των πωλήσεών της στην ελληνική αγορά. Ενδεικτικό της κόπωσης που παρουσιάζουν οι πωλήσεις της στην Ελλάδα, είναι η πορεία αυτών το πρώτο εξάμηνο της τρέχουσας οικονομικής χρήσης.
Από τα αποτελέσματα που ανακοίνωσε ο σουηδικός πολυεθνικός όμιλος προκύπτει πως το πρώτο εξάμηνο (σ.σ. 1η Δεκεμβρίου 2016 - 31η Μαΐου 2017) η άνοδος των πωλήσεων της αλυσίδας στην Ελλάδα περιορίστηκε στο 2% σε ευρώ ή 6% σε σουηδικές κορώνες. Ακόμη πιο πιεσμένα είναι τα μεγέθη της σε επίπεδο δεύτερου τριμήνου (1η Μαρτίου 2017- 31η Μαΐου 2017). Συγκεκριμένα οι πωλήσεις της αλυσίδας, η οποία συμπληρώνει εφέτος δέκα χρόνια παρουσίας στην ελληνική αγορά, σημείωσαν πτώση 1% σε ευρώ ή αύξηση 3% σε σουηδικές κορώνες. Η εξέλιξη αυτή δεν αποκλείεται να συνδέεται και με τη λειτουργία του e-shop καταστήματος το οποίο έχει συμπληρώσει ήδη ένα χρόνο λειτουργίας (Μάιος 2016). Το συγκεκριμένο δίκτυο, όχι μόνο στην περίπτωση της H&M, τραβά πωλήσεις και καταναλωτές από τα φυσικά καταστήματα. Αυτός όμως δεν είναι ο μοναδικός λόγος. Ο βασικότερος είναι πως οι πωλήσεις των online καταστημάτων των πολυεθνικών ομίλων, εισφέρονται στη μητρική και δεν "πέφτουν" στα μεγέθη των θυγατρικών τους.
Εν τω μεταξύ, εκτός από το ελληνικό e-shop, η H&M ετοιμάζεται να ανοίξει και online κατάστημα στην αγορά της Κύπρου, στην οποία εισήλθε τον περασμένο Σεπτέμβριο και σήμερα διαθέτει ένα φυσικό κατάστημα. Το ηλεκτρονικό κατάστημα της σουηδικής αλυσίδας στη Μεγαλόνησο αναμένεται να λειτουργήσει το προσεχές Φθινόπωρο. Σημειώνεται πως η αγορά της Κύπρου ελέγχεται από την ελληνική θυγατρική της H&M, η οποία ελέγχει και την αγορά της Βουλγαρίας όπου διαθέτει δίκτυο 20 καταστημάτων. Ειδικότερα και σε ότι αφορά τη Βουλγαρία, το α’ εξάμηνο της χρήσης, οι πωλήσεις της H&M "έτρεξαν" με ρυθμό ανάπτυξης 7% σε ευρώ ή 10% σε σουηδικές κορώνες.
Αλεξάνδρα Γκίτση (Capital.gr)