Ο πολωνικός όμιλος, με καταστήματα σε Λάρισα - Βόλο, είχε αυξημένα έσοδα κατά 11% το πρώτο τρίμηνο της χρήσης, κυρίως χάρη στη συστηματική επέκταση των αλυσίδων του. Προβληματισμός για την Ερυθρά Θάλασσα και τις επιπτώσεις στην εφοδιαστική αλυσίδα.
Ακόμη ένα κατάστημα προσέθεσε στην ελληνική αγορά ο πολωνικός όμιλος Pepco Group, μέσα στον Ιανουάριο, σε εκτέλεση του φιλόδοξου επενδυτικού του προγράμματος, βάσει του οποίου συνολικά τουλάχιστον 400 νέα σημεία της αλυσίδας θα εγκαινιαστούν μέσα στην τρέχουσα οικονομική χρήση, πανευρωπαϊκά. Το νέο κατάστημα βρίσκεται στα Γρεβενά ανεβάζοντας σε 27 τον συνολικό αριθμό των καταστημάτων Pepco στην χώρα μας, ενώ στον προγραμματισμό του ομίλου περιλαμβάνονται επεκτάσεις της αλυσίδας σχεδόν σε μηνιαία βάση, σε περισσότερες πόλεις της ηπειρωτικής Ελλάδας.
Με αφορμή δε την διάκριση της Pepco με το βραβείο Silver, στην κατηγορία Retail Rising Star, κατά την πρόσφατη διοργάνωση των RetailBusiness Awards, ο κ. Κωνσταντίνος Βλάσσης, Expansion Manager της Pepco Greece, επανέλαβε την δέσμευση του πολωνικού ομίλου στην προσφορά αξίας στους πελάτες των καταστημάτων, μέσα από συνεργασίες με άλλους εμπόρους λιανικής, με στόχο πάντα την βελτίωση της εμπειρίας αγορών για τον τελικό καταναλωτή. Σημειώνεται ότι η αλυσίδα είχε προηγουμένως εγκαινιάσει ένα κατάστημα στην Παιανία στο τέλος του 2023, σε συνεργασία με την Premia Properties, κλείνοντας το έτος με 26 σημεία πανελλαδικά.
Ο πολωνικός όμιλος ανακοίνωσε θετικά προκαταρκτικά αποτελέσματα για το πρώτο τρίμηνο της τρέχουσας οικονομικής χρήσης -το οποίο ολοκληρώθηκε στις 31 Δεκεμβρίου 2023- εν πολλοίς ωστόσο τροφοδοτούμενα από την εντατική επέκταση των αλυσίδων του. Ειδικότερα, ο τζίρος του ομίλου ενισχύθηκε κατά 11% συγκριτικά με το αντίστοιχο περσινό διάστημα, αγγίζοντας τα 1,9 δισ ευρώ, με την αλυσίδα Pepco να συνεισφέρει 1,18 δισ ευρώ.
Σε συγκρίσιμα επίπεδα, ωστόσο, οι πωλήσεις υποχώρησαν κατά 3,7% για την ομώνυμη αλυσίδα και κατά 2,3% συνολικά για τον όμιλο το πρώτο τρίμηνο της χρήσης, αντικατοπτρίζοντας την δύσκολη συγκυρία πανευρωπαϊκά. Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι τα έσοδα της Pepco για το πρώτο τρίμηνο της περσινής χρήσης είχαν ενισχυθεί σε ποσοστό 20% σε επίπεδο like-for-like, στοιχείο που αναδεικνύει ανάγλυφα τη διαφοροποίηση του οικονομικού κλίματος στην γηραιά ήπειρο στην διάρκεια του 2023.
Σε κάθε περίπτωση, ο όμιλος άνοιξε περισσότερα από 200 καταστήματα το πρώτο τρίμηνο της νέας χρήσης, με τον συνολικό αριθμό τους να αγγίζει τα 4.832 σημεία στο τέλος του Δεκεμβρίου, εκ των οποίων τα 3.650 αφορούν στην αλυσίδα Pepco. Σε ό,τι αφορά την τρέχουσα δωδεκάμηνη χρήση, ο όμιλος εξακολουθεί να παρακολουθεί προσεκτικά το καταναλωτικό κλίμα που επικρατεί στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες, διαβλέποντας κάποιες προοπτικές βελτίωσης των περιθωρίων κερδοφορίας του, κυρίως από πλευράς βελτίωσης των συμφωνιών με τους προμηθευτές του.
Σημείο προβληματισμού αποτελεί, ωστόσο, η τρέχουσα αναταραχή στην περιοχή της Μέσης Ανατολής και ειδικότερα της Ερυθράς Θάλασσας, καθώς ο όμιλος έχει συμφωνημένα συμβόλαια μεταφορών των εμπορευμάτων του σε ισχύ μέχρι και το τέλος του τρίτου τριμήνου -τον προσεχή Ιούνιο- τα οποία ωστόσο επιβαρύνονται με επιπλέον χρεώσεις λόγω αναπροσαρμογής των δρομολογίων των πλοίων. Αν και στην παρούσα φάση δεν συντρέχει λόγος ανησυχίας για τυχόν ελλείψεις εμπορευμάτων, η διοίκηση της Pepco προειδοποιεί ότι, εάν η κατάσταση δεν εξομαλυνθεί το επόμενο διάστημα, υπάρχει σοβαρή πιθανότητα να διαταραχθεί η εφοδιαστική αλυσίδα.
Λ.Ε. thessaliaeconomy.gr (με πληροφορίες από Μαίρη Λεμπάση, Businessdaily.gr)