Εάν ένας δείκτης είναι απολύτως μετρήσιμος και αφορά στην κατάταξη των αλυσίδων σούπερ μάρκετ στη συνείδηση του Έλληνα καταναλωτή, είναι αυτός που φέρει την ονομασία «top of mind awareness». Πρόκειται για στοιχεία ερευνών που αφορούν στις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ και πραγματοποιούνται σε σημαντικό δείγμα καταναλωτών στη χώρα μας.
Την πρώτη θέση στην εν λόγω κατάταξη διατηρεί με σημαντική διαφορά από τον δεύτερο ΑΒ Βασιλόπουλο και τον τρίτο Μασούτη, ο Σκλαβενίτης σε ό,τι αφορά το επίπεδο top of mind awareness, αυξάνοντας διαρκώς το ποσοστό του τόσο στη διάρκεια του 2020, αλλά και κατά τους πρώτους μήνες του 2021. Χαρακτηριστικό μάλιστα είναι το γεγονός ότι κατά το πρώτο τετράμηνο του 2021 ο Σκλαβενίτης κατέγραψε άνοδο κατά 8%. Πρόκειται ουσιαστικά για στοιχεία που καταδεικνύουν κατά πόσο μία αλυσίδα σούπερ μάρκετ αποτελεί πρώτη επιλογή - σκέψη των καταναλωτών για τις αγορές τους.
Σημαντικές απώλειες για τις μικρότερου βεληνεκούς αλυσίδες - Ανοδικά Lidl και My Market
Επιπλέον προκύπτει ότι οι μικρότερες αλυσίδες, οι οποίες κατηγοριοποιούνται ως «other brands» (λοιπές μάρκες), έχουν χάσει το 50% της δυναμικής τους. Στον αντίποδα, αλυσίδες όπως είναι η Lidl Έλλάς αλλά και τα My Market έχουν αυξήσει το ποσοστό αναγνωρισιμότητάς τους στο μυαλό του καταναλωτή το 2020 έναντι του 2019, ενώ ταυτόχρονα οι ΑΒ Βασιλόπουλος και Μάσούτης παρουσιάζουν οριακή μείωση του εν λόγω ποσοστού.
Σταθερότητα παρουσιάζει ο Γαλαξίας με οριακή αύξηση κατά 0,1%, η Market In που δεν σημείωσε καμία μεταβολή το 2020 σε σύγκριση με το 2019 αλλά και ο Κρητικός, ο οποίος επίσης παρουσιάζει ακριβώς το ίδιο ποσοστό στον τομέα της αναγνωρισιμότητας και κατά τα δύο έτη αναφοράς.
Γιώργος Λαμπίρης Foodreporter