Στα επίπεδα του 2020 θα κλείσει ο τζίρος των My market, ενώ ανοδικά βαίνει το cash & carry, όπως ανέφερε στο FnB Daily ο Διευθύνων Σύμβουλος της Metro, Αριστοτέλης Παντελιάδης. “Η χρονιά κλείνει, όπως αναμενόταν, περίπου στα ίδια επίπεδα για την αγορά, με το δίμηνο Νοεμβρίου - Δεκεμβρίου να καταγράφει μείωση σε σχέση με το 2020, λόγω του ότι, στο αντίστοιχο διάστημα πέρυσι, υπήρχε lockdown στην αγορά.

ΤΟ ΔΙΚΤΥΟ

Αιχμή του δόρατος για την εταιρεία, σύμφωνα με τον κ. Παντελιάδη, παραμένει ο κλασσικός τύπος supermarket, δηλαδή τα καταστήματα από 800-1.500 τ.μ. και με αυτά, επιδιώκει να εμπλουτίζει το δίκτυο της. “Δεν είναι εύκολο να βρούμε τέτοιους χώρους, ωστόσο το προσπαθούμε και υπολογίζουμε να ανοίξουμε 5-6 τέτοιου τύπου καταστήματα την επόμενη χρονιά”, τόνισε, διευκρινίζοντας ότι δεν είναι στο πλάνο να προστεθούν νέα cash & carry στο δίκτυο.

ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΙ ΣΤΟ ONLINE ΚΑΝΑΛΙ

Σε επίπεδο online, παρατηρείται ανάπτυξη και όπως εξηγεί, η αλυσίδα έχει... πολλούς άσους στο μανίκι της. “Έχουμε πολλά ακόμα να κάνουμε στο κανάλι αυτό, το οποίο γνώρισε μεγάλη ανάπτυξη, αλλά αυτό το διάστημα παρατηρείται σταθεροποίηση. Αναμένω πως, όταν σταθεροποιηθεί η πανδημία του κορωνοϊού θα υπάρξει μια μικρή κάμψη και μετά θα αρχίσει να ανεβαίνει”.

ΘΑ ΕΠΙΣΤΡΕΨΕΙ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΣΤΙΣ ΠΡΟ ΠΑΝΔΗΜΙΑΣ ΣΥΝΗΘΕΙΕΣ

Ανατροπή των μεριδίων στην αγορά έφερε η στροφή των καταναλωτών σε μεγαλύτερες αίθουσες, στα hypermarkets, κατά τη διάρκεια της πανδημίας. “Διαπιστώθηκε μεγάλη στροφή των καταναλωτών, να κάνουν τις αγορές τους σε μεγαλύτερες αίθουσες, όπου θα υπήρχαν λιγότερες ουρές και μεγαλύτερη άνεση στη μετακίνηση”, υπογράμμισε, εκτιμώντας ότι αυτό θα αλλάξει με την ομαλοποίηση των αγοραστικών συνηθειών. “Θα ανατραπεί η τάση και θα δούμε τους καταναλωτές να επιστρέφουν στο είδος και στα μεγέθη των καταστημάτων που επέλεγαν πριν την πανδημία, γεγονός που θα επιφέρει σημαντικές αλλαγές στο μοντέλο κατανάλωσης”.

ΝΕΑ ΤΑΣΗ ΤΟ AFFORDABILITY

‘Ένας νέος παράγοντας, που φαίνεται να επηρεάζει τις αγοραστικές συνήθειες και προτιμήσεις των νεότερων καταναλωτών της γενιάς, είναι το affordability, όπως εξήγησε ο κ. Παντελιάδης, λέγοντας ότι, οι νεότερες γενιές καταναλωτών αγοράζουν, ανάλογα με τα χρήματα που διαθέτουν και με βάση αυτό, θέτουν τον πήχη για τις αγοραστικές τους δυνατότητες.

ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ ΑΠΟ ΤΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΤΗΝ WOLT

Σε ό,τι αφορά τη συνεργασία με την Wolt, ο ίδιος επισήμανε ότι, “πάει καλά και είμαστε χαρούμενοι γι' αυτό”, ενώ ερωτηθείς, εάν έχει σκοπό η αλυσίδα να επεκταθεί και με άλλη πλατφόρμα, υπογράμμισε ότι, “εμείς πουλάμε και είμαστε εδώ, σε όποιον ενδιαφέρεται να του πουλήσουμε”.

ΣΤΗΡΙΞΗ ΣΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ

Παράλληλα, τόνισε ότι, επιχειρήσεις και καταναλωτές πρέπει να αλληλοστηριχθούν, σε ό,τι αφορά την ενίσχυση κατανάλωσης και προώθησης των ελληνικών προϊόντων. “‘Πρέπει να αφυπνίσουμε το ενδιαφέρον για τα ελληνικά προϊόντα και ίσως, κάνουμε περισσότερα πράγματα για να τα προωθήσουμε. Είναι ευθύνη και των επιχειρήσεων και των παραγωγών να μην προδώσουν την ποιότητα και να ενισχύσουν την εμπιστοσύνη με τους καταναλωτές".

ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗ & ΥΔΡΟΓΟΝΟ

Τέλος, για τη μετάβαση του στόλου του ομίλου σε μια πράσινη πραγματικότητα, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Metro είπε ότι, “μελετάμε την ηλεκτροκίνηση, αλλά ακόμα, είναι λίγο νωρίς. Έχουμε μερικά υβριδικά αυτοκίνητα και μας ενδιαφέρει πολύ ο τομέας, αν και θεωρούμε ότι το μέλλον είναι το ηλεκτρικό. Ωστόσο για να πας εκεί, πρέπει να αναπτυχθούν τα σημεία φόρτισης και εμείς, μετά από δύο χρόνια περίπου, εκτιμούμε ότι θα επενδύσουμε σε αυτό”. Συμπλήρωσε μάλιστα, ότι, για τα φορτηγά, η τάση που παρατηρείται, αλλά θα αργήσει για λίγο ακόμα, είναι το υδρογόνο.

FnB Daily