Η πολυεθνική NIKE (NIKE EUROPEAN OPERATION NETHERLANDS), που ήδη έκλεισε το αποκλειστικό της κατάστημά στην οδό Κούμα στη Λάρισα, με επιστολή που απέστειλε σε 91 ελληνικές εταιρίες που διαθέτουν καταστήματα, στη συντριπτική τους πλειοψηφία πώλησης αθλητικών ειδών, ανακοίνωσε τη διακοπή της συνεργασίας, ενημερώνοντας ότι δεν θα μπορούν να αγοράζουν προϊόντα της πολυεθνικής μετά τον Οκτώβριο του 2021.

Τα καταστήματα αυτά πραγματοποιούν τζίρο αγορών από τη NIKE πάνω από 100 εκ ευρώ.

Ουσιαστικά η πολυεθνική κλείνει τους λογαριασμούς των πελατών της πολλοί εκ των οποίων βασίζουν την επιβίωσή τους στις πωλήσεις προϊόντων NIKE τα οποία αποτελούν πάνω από το 50% των εσόδων τους και σε ορισμένες περιπτώσεις ξεπερνούν το 80%.

Το επιχείρημα που χρησιμοποιεί η NIKE είναι ότι η στρατηγική των 91 επιχειρήσεων δεν ταιριάζει με τα στρατηγικά σχέδια και τις ανάγκες της.

Οι ελληνικές επιχειρήσεις απευθύνθηκαν στην πολυεθνική θέτοντας ζητήματα ανήθικης συμπεριφοράς της εταιρίας «απέναντι σε έντιμους επιχειρηματίες που δεν έχουν δώσει καμία αφορμή» . 

Οι αντιδράσεις

Αξίζει να σημειωθεί ότι ενήμεροι για την πρακτική της NIKE είναι και Έλληνες ευρωβουλευτές που αναμένεται να φέρουν το ζήτημα ενώπιον του Ευρωκοινοβουλίου ενώ πλήρη ενημέρωση έχει λάβει και ο Υπουργός Ανάπτυξης Αδωνις Γεωργιάδης .

Οι 91 επιχειρηματίες έχουν αρχίσει να συντονίζονται για να κινηθούν νομικά κατά της NIKE για αθέμιτες εμπορικές πρακτικές.

Και αυτό διότι θεωρούν ότι η NIKE με την πρακτική στραγγαλισμού της επιχειρεί να δημιουργήσει ολιγοπωλιακές-μονοπωλιακές καταστάσεις στην ελληνική αγορά ειδικά μετά την κατάρρευση της Folli-Follie η οποία είχε δημιουργήσει αλυσίδα καταστημάτων τα οποία κλείνουν το ένα μετά το άλλο.

Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι λουκέτο μπαίνει μετά τα καταστήματα Λάρισας, Καλλιθέας, Κομοτηνής και στα καταστήματα Περιστερίου, Πάτρας και ένα εκ των δύο της Γλυφάδας ενώ υπό συζήτηση βρίσκεται το κατάστημα Τσιμισκή στη Θεσσαλονίκη.

Έτσι θα μείνουν σε λειτουργία ελάχιστα καταστήματα αποκλειστικής πώλησης NIKE  ενώ τα προϊόντα της θα πωλούνται από δύο ή τρεις μεγάλες αλυσίδες όπως π.χ. η Intersport.

Προφανώς και η μεγάλη διαδικτυακή αγορά που συνεχώς αναπτύσσεται. 

Λ.Ε. thessaliaeconomy.gr (με πληροφορίες από Νίκος Καρούτζος bankingnews.gr)