Στην είσοδό της με λίγα πιλοτικά καταστήματα σε διάφορες ευρωπαϊκές χώρες – μεταξύ των οποίων και την Ελλάδα – έχει προχωρήσει τους τελευταίους μήνες ο ρωσικός discounter, Svetofor, μέσω του brand, Mere και είδαμε το πρώτο κατάστημα να ανοίγει στη Λάρισα όπου λειτουργεί κανονικά.
Η πρώτη φάση της στρατηγικής της Svetofor περιλαμβάνει το άνοιγμα 3-4 καταστημάτων σε περιφέρειες των ευρωπαϊκών χωρών, οι οποίες προσφέρουν για τους Ρώσους μεγαλύτερες δυνατότητες διείσδυσης μέσω του "όπλου" των χαμηλών τιμών, συγκριτικά με τα μεγάλα αστικά κέντρα, τα οποία θα μπουν στο… κάδρο τους σε επόμενη φάση και εφόσον όλα εξελιχθούν βάσει των προσδοκιών τους.
Στην Ελλάδα λειτουργούν σήμερα, τέσσερα καταστήματα, ενώ το 5ο αναμένεται να ανοίξει στο Αγρίνιο. Πιο συγκεκριμένα: • Λαγκαδάς Θεσσαλονίκης, 2ο χλμ Λαγκαδά Κολχικού • Τρίπολη, Καλαβρύτων θέση Χαλεπά • Κόρινθος, 4ο χλμ παλαιά εθνική οδός Κορίνθου Πατρών • Λάρισα - Αθανασίου Λαγού 51 & Τυχερού
Οι προμηθευτές, πλην ελαχίστων εξαιρέσεων, πρόκειται για εταιρείες μεσαίου και κατά βάση μικρού μεγέθους, ενώ η γκάμα των προϊόντων αφορά, εκτός από τρόφιμα-ποτά, και σε κάποια άλλα είδη, όπως π.χ. χαλιά, είδη για το μπάνιο, εσώρουχα, σχολικά είδη, καθαριστικά κ.ά. Ειδικότερα, σε ό,τι αφορά την κατηγορία των τροφίμων-ποτών, στις…παλέτες υπάρχουν προϊόντα προερχόμενα από την Ρωσία, ενώ από τους Έλληνες προμηθευτές ξεχωρίσαμε, μεταξύ άλλων, τους: • Καλορογιάννης (θαλασσινά) • Φάρμα Πιερίας (γαλακτοκομικά) • Τριποδάκης Οινοποιία (κρασιά) • Νέκταρ Κουρτίδη (αναψυκτικά) • Καγιά (μπαχαρικά) • Lelia Foods (ελαιόλαδο, ελιές) • ΕΡΓΟΠΑΚ (Ανδάνια εμφιαλωμένο νερό) • Μελετιάδης (μαρμελάδες)
Σύμφωνα με την εταιρεία, τα καταστήματα έχουν, κατά μέσο όρο, περίπου 1.200 βασικά προϊόντα, ενώ οι τιμές είναι 20-30% χαμηλότερες από αυτές των ανταγωνιστών. Στα πλεονεκτήματά της, η Mere σημειώνει ότι: • Αγοράζει μόνο απευθείας από τους παραγωγούς • Εξοφλεί τους προμηθευτές κάθε εβδομάδα για την ποσότητα προϊόντων που πουλήθηκαν • Εκμεταλλεύεται στο έπακρο τον χώρο πωλήσεων, περιορίζοντας στο ελάχιστο τους αποθηκευτικούς χώρους • Δεν χρησιμοποιεί ράφια, τα προϊόντα παραμένουν σε παλέτες Από την άλλη πλευρά, η ποικιλία των προϊόντων είναι εξαιρετικά περιορισμένη.
Ζ.Η. thessaliaeconomy.gr (με πληροφορίες από Μάκη Αποστόλου FnB Daily)