Η πανδημία του κορωνοϊού έχει οδηγήσει μεγάλες αλυσίδες διεθνώς, στην κατακόρυφη πτώση του κύκλου εργασιών τους. Η πτώση αυτή είναι πολυπαραγοντική, καθώς οφείλεται όχι μόνο στο γεγονός πως τα μαγαζιά είναι κλειστά ή λειτουργούν με περιορισμένο αριθμό καταναλωτών, αλλά και στην ψυχολογία του κόσμου που αντιμετωπίζει εργασιακή ανασφάλεια εξαιτίας της πανδημίας. Η H&M διεθνώς, αλλά και στην Ελλάδα, βιώνει τις έντονες επιπτώσεις της πανδημίας στον ισολογισμό της.
Σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε πρόσφατα η H&M, στη χώρα μας η πτώση είναι 50%. Ειδικότερα, η εταιρεία κατέγραψε πωλήσεις €20,51 εκατ. στο α' τρίμηνο της τρέχουσας χρήσης, όταν το αντίστοιχο διάστημα της προηγούμενης οιονομικής χρήσης οι πωλήσεις είχαν ξεπεράσει τα €42,3 εκατ.
Η εταιρεία, στη χώρα μας, δραστηριοποιείται με 35 καταστήματα, ενώ έως τις αρχές Ιουνίου αναμένεται να ξεκινήσει τη λειτουργία του το νέο κατάστημα του σουηδικού ομίλου στο Golden Hall.
Η εταιρεία το 2021, σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε, αναμένεται να οδηγηθεί σε περιστολή δαπανών και μείωση του λειτουργικού της κόστους. Στόχος είναι η ενίσχυση της ρευστότητάς της και η επιστροφή στην κερδοφορία όταν το επιτρέψουν οι συνθήκες της αγοράς. Προς αυτή την κατεύθυνση αναμένεται να κλείσει 350 καταστήματα ανά τον κόσμο. Ωστόσο δεν εγκαταλείπει το αναπτυξιακό της πλάνο, στοχεύοντας στο άνοιγμα περίπου 100 νέων καταστημάτων.
Η εταιρεία καταγράφει βελτιωμένη εικόνα τον Μάρτιο, καθώς οι πωλήσεις, κατά το διάστημα 1-28 Μαρτίου 2021, κατέγραψαν αύξηση 55%, συγκριτικά με την αντίστοιχη χρονική περίοδο της προηγούμενης χρήσης. Το γεγονός αυτό οφείλεται πως, σε αρκετές από τις αγορές που δραστηριοποιείται η πολυεθνική, το λιανεμπόριο έχει ανοίξει. Την ίδια στιγμή, στο α' τρίμηνο της τρέχουσας χρήσης, η εταιρεία κατέγραψε αύξηση 57% στις διαδικτυακές πωλήσεις, αντικατροπτίζοντας τις τάσεις της αγοράς για ηλεκτρονική παραγγελιοληψία.
Νικόλας Ταμπακόπουλος