Η γερμανική αλυσίδα discount supermarket Lidl πρόσθεσε τη Σερβία στον κατάλογο των χωρών, που έχει παρουσία, καθώς προχώρησε στο ταυτόχρονο άνοιγμα 16 καταστημάτων στη βαλκανική χώρα, πέντε από τα οποία βρίσκονται στο Βελιγράδι. Ωστόσο δεν θα σταματήσει εκεί, καθώς θέλει μέχρι το τέλος του έτους να ανοίξει άλλα 7 σημεία.

Η επιλογή της Σερβίας δεν είναι τυχαία, καθώς η οικονομία σε αυτό τη χώρα αυξήθηκε φέτος κατά 4% ως αποτέλεσμα της αύξησης της ιδιωτικής κατανάλωσης, των αυξημένων επενδύσεων και των ελκυστικών εξαγωγών. Δεν είναι τυχαίο, λοιπόν, πως η Lidl, η οποία ανήκει στο γερμανικό Schwarz Gruppe, επενδύει περίπου 205 εκατομμύρια ευρώ στη Σερβία σύμφωνα με τον Πρόεδρο Aleksandar Vučić.

Φυσικά, η είσοδος της Lidl στην σέρβικη αγορά έχει προκαλέσει σημαντικές αλλαγές καθώς η discount αλυσίδα κερδίζει συνεχώς καταναλωτές και μερίδια.

 O μόνος, όμως,  λιανέμπορος στην Σερβία που δεν επηρεάστηκε αρνητικά από την είσοδο της Lidl στην χώρα είναι ο Όμιλος Vero, της οικογένεια Βερόπουλου. Αντιθέτως η κίνηση στα καταστήματα αυξήθηκε καθώς πλέον πολλοί Σέρβοι καταναλωτές, από επαρχιακές περιοχές της χώρας, επισκέπτονται το Βελιγράδι αφενός για να ψωνίσουν στα Lidl αφετέρου για τα καταστήματα του Ομίλου Vero, που χάρη και στην συνύπαρξη με την Jumbo, έχουν εδραιωθεί σαν εμπορικός προορισμός…

Αξίζει να σημειωθεί πως την προηγούμενη χρονια ο κύκλος εργασιών των δύο εταιριών του ομίλου ΒΕΡΟΠΟΥΛΟΥ στη ΠΓΔΜ και τη Σερβία ενισχύθηκε κατά 11,7% και ανήλθε σε €123,6 εκατ. (€111,3 εκατ. προ ΦΠΑ) σε σταθερές ισοτιμίες 2017.

Το λειτουργικό αποτέλεσμα σημείωσε αύξηση κατά 8,7%, αγγίζοντας τα 16,1 εκατ. ευρώ από 14,8 εκατ. ευρώ το 2016, ενώ τα κέρδη προ φόρων ενισχύθηκαν κατά 13,7% και ανήλθαν σε 12,9 εκατ. ευρώ έναντι  11,3 εκατ. ευρώ το 2016. Τα δε κέρδη μετά φόρων ανήλθαν στα 12,1 εκατ. ευρώ έναντι 10,2 εκατ. ευρώ το 2016.

Αξίζει να σημειωθεί πως για το τρέχον έτος η εταιρεία προσβλέπει σε αύξηση πωλήσεων +5,3%  ξεπερνώντας τα €130 εκατ. (με ΦΠΑ).

 Ακόμη το 2017, η ΒΕΡΟ κατέκτησε το βραβείο της καλύτερης λιανεμπορικής αλυσίδας καταστημάτων στη Σερβία για το 2017. Το βραβείο απονέμεται βασισμένο σε έρευνα καταναλωτών με διαδικασία σύμφωνη με το εμπορικό επιμελητήριο της Σερβίας. Είναι η τρίτη ίδια διάκριση για τη ΒΕΡΟ τα τελευταία 5 χρόνια και η δεύτερη συνεχόμενη καθότι το συγκεκριμένο βραβείο της είχε απονεμηθεί και τα έτη 2014 και 2016.

Η εταιρεία το 2017 προσέθεσε στο δίκτυο της επιπλέον ένα (1) κατάστημα τροφίμων VERO και τέσσερα (4) καταστήματα JUMBO. Η ΒΕΡΟ Α.Ε. λειτουργεί σήμερα 18 καταστήματα s/m, 8 καταστήματα JUMBO και ένα εμπορικό κέντρο.  Για το 2018 έχουν δρομολογηθεί ανακαινίσεις του υπάρχοντος δικτύου ώστε τα καταστήματα ΒΕΡΟ να παραμένουν πάντα μοντέρνα και λειτουργικά. Επίσης έχει ξεκινήσει η κατασκευή των νέων ιδιόκτητων κεντρικών γραφείων της εταιρείας στο Βελιγράδι.

ΒΝ