Το φράγμα των δύο δισεκατομμυρίων ευρώ έσπασε το 2016 η «ΑΒ Βασιλόπουλος», καθώς ο κύκλος εργασιών της ανήλθε στα 2,174 δισ. ευρώ, από 1,945 δισ. ευρώ το 2015. Με τον τζίρο αυτό η εταιρεία διατηρείται στην πρώτη θέση του κλάδου το 2016 και πλέον από το 2018 αναμένεται να φανεί κατά πόσον θα απειληθεί από τη «Σκλαβενίτης», που βάσει πλέον αριθμού καταστημάτων αποτελεί τη μεγαλύτερη αλυσίδα του κλάδου.
Η αύξηση αυτή κατά 11,72% στον κύκλο εργασιών της «ΑΒ Βασιλόπουλος» σε σύγκριση με το 2015, αποκτά ιδιαίτερη σημασία, δεδομένου ότι η αγορά συνολικά του κλάδου των σούπερ μάρκετ υποχώρησε το 2016 κατά 6,5% (στοιχεία IRI) σε ετήσια βάση. Οφείλεται δε τόσο στην ίδρυση νέων καταστημάτων της εταιρείας όσο και στο γεγονός ότι απέσπασε μερίδιο από τους πελάτες της «Μαρινόπουλος», η οποία μέσα στο προηγούμενο έτος κατέρρευσε.
Τα κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων ανήλθαν το 2016 στα 166,85 εκατ. ευρώ έναντι 134,41 εκατ. ευρώ το 2015.
Οι συνολικές υποχρεώσεις της εταιρείας στις 31 Δεκεμβρίου 2016 διαμορφώθηκαν στα 685,55 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων 583,45 εκατ. ευρώ είναι βραχυπρόθεσμες μη δανειακές. Οι βραχυπρόθεσμες δανειακές υποχρεώσεις ανέρχονταν σε 5,22 εκατ. ευρώ. Οι απαιτήσεις της εταιρείας από πελάτες ανέρχονται σε 52,23 εκατ. ευρώ, ενώ τα αποθέματά της σε 153,7 εκατ. ευρώ.
Αξίζει να σημειωθεί ότι στις 31 Δεκεμβρίου 2016 ο αριθμός των εργαζομένων στην «ΑΒ Βασιλόπουλος» ανέρχονταν σε 14.216 άτομα έναντι 12.700 στο τέλος του 2015. Μέσα δηλαδή σε μία χρονιά η αλυσίδα δημιούργησε 1.516 νέες θέσεις εργασίας.
Τα καταστήματα λιανικής της «ΑΒ Βασιλόπουλος» ανέρχονται σε 364 (υπό τα σήματα (ΑΒ Βασιλόπουλος... και του πουλιού το γάλα, ΑΒ Food Market, AB Shop & Go και AB City).
Επίσης, η εταιρεία λειτουργεί στην Ελλάδα και 14 καταστήματα στην κατηγορία Cash & Carry με την επωνυμία «ΕΝΑ Food Cash & Carry».
Η «ΑΒ Βασιλόπουλος» αποτελεί θυγατρική εταιρεία ενός εκ των κορυφαίων ομίλων σούπερ μάρκετ, του ολλανδοβελγικού Ahold Delhaize Group.
Kαθημερινή (Δήμητρα Μανιφάβα)