Με απώλειες έκλεισε το πρώτο τρίμηνο του 2017 για τα σούπερ μάρκετ, καθώς οι πωλήσεις τους σε αξία υποχώρησαν κατά 4% σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2016. Η μεγαλύτερη μείωση τόσο σε αξία όσο και σε όγκο πωλήσεων παρατηρείται σε μία από τις πλέον βασικές κατηγορίες των ειδών διατροφής, αυτή των γαλακτοκομικών, ενώ πραγματική αύξηση της κατανάλωσης παρατηρείται μόνο σε μία από τις έντεκα βασικές κατηγορίες προϊόντων, αυτή των κατεψυγμένων τροφίμων. Επιπλέον, οι αριθμοί δείχνουν μικρή ανάκαμψη των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, ύστερα από μία διετία υποχώρησης του μεριδίου τους.
Τι αποκαλύπτουν τα παραπάνω στοιχεία; Υπό συνθήκες διαρκούς συρρίκνωσης του εισοδήματος οι διατροφικές συνήθειες των ελληνικών νοικοκυριών έχουν μεταβληθεί άρδην: αγοράζουν λιγότερο γάλα, περισσότερα κατεψυγμένα τρόφιμα τα οποία είναι μικρότερης αξίας από τα αντίστοιχα νωπά, ενώ σταθερά προμηθεύονται προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.
Σύμφωνα λοιπόν με την εταιρεία ερευνών αγοράς IRI, από όπου και προέρχονται τα στοιχεία, έπειτα από μια μικρή ανάκαμψη των πωλήσεων τον Φεβρουάριο, κατά 2,9%, αυτές υποχώρησαν εκ νέου τον Μάρτιο, κατά 4,7% σε σχέση με ένα χρόνο πριν. Υπενθυμίζεται ότι τον Ιανουάριο οι πωλήσεις κατέγραψαν μείωση 9,9% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του 2016. Τόσο στα τρόφιμα όσο και στις άλλες δύο βασικές ομάδες προϊόντων, τα είδη νοικοκυριού και τα είδη προσωπικής υγιεινής και ομορφιάς, παρατηρείται υποχώρηση των πωλήσεων το πρώτο τρίμηνο του 2017 σε σύγκριση με το πρώτο τρίμηνο του 2016 κατά 2,7%, 3,6%, 3% αντιστοίχως.