Tα ψέματα τελείωσαν. Ήρθε η ώρα τα μεγάλα σούπερ μάρκετ να παλέψουν για να κρατήσουν τους πελάτες που κέρδισαν από την πτώση του Μαρινόπουλου. Όπως λέει ο κ. Κωνσταντίνος Μαχαίρας, πρόεδρος του ΙΕΛΚΑ και σύμβουλος της ΜΕΤΡΟ, η σταδιακή επαναλειτουργία του πρώην δικτύου της Μαρινόπουλος από τον Σκλαβενίτη αλλάζει τα δεδομένα και τονίζει πως οι μεγάλοι παίκτες θα δώσουν σκληρή μάχη το επόμενο διάστημα για να διατηρήσουν τα κεκτημένα τους, καθώς δεν αναπτύσσονται με τους ρυθμούς που θα ήθελαν.
«Με την πίτα της αγοράς να συρρικνώνεται το ζητούμενο για τους επόμενους δεκαοκτώ μήνες είναι ξεκάθαρα ποιος θα κρατήσει την επισκεψιμότητά του», σημειώνει χαρακτηριστικά.
Οι big 5
Στο πλαίσιο αυτό, εκτιμά πως ο ανταγωνισμός κυρίως μεταξύ των κερδισμένων της Μαρινόπουλος, δηλαδή του ΑΒ, της Lidl, της Μασούτης αλλά και του Σκλαβενίτη και της ΜΕΤΡΟ θα κορυφωθεί και οι προσφορές θα γίνουν πολύ δελεαστικές, συμπεριλαμβάνοντας και άλλα προϊόντα.
Ήδη, όπως λέει σχεδόν ένα στα δυο προϊόντα που πωλούνται στα ράφια είναι σε προσφορά, αφού οι καταναλωτές αναζητούν όλο και πιο οικονομικές λύσεις και προσέχουν πολύ περισσότερο τι ξοδεύουν.
Παρότι επιμένει στην άποψη πως στην ελληνική αγορά θα μείνουν πέντε μεγάλα σούπερ μάρκετ, εντούτοις ο κ. Μαχαίρας δεν βλέπει σύντομα κάποια μεγάλη κίνηση συγκέντρωσης, με εξαίρεση κάποιους μικρούς που ενδέχεται να επιδιώξουν συνεργασίες για να μεγαλώσουν τα μερίδια τους.
Για τον επόμενο ενάμιση χρόνο θεωρεί πως προτεραιότητα θα δοθεί στην πλήρη ενσωμάτωση των δικτύων που έχουν αποκτηθεί το προηγούμενο διάστημα στη δομή του ομίλου τους και αργότερα θα εξετάζουν τα επόμενα βήματά τους.
Ο πολύπειρος μάνατζερ μάλιστα δεν αποκλείει το ενδεχόμενο να έρθουν νέοι παίκτες από το εξωτερικό στην ελληνική αγορά. «Όταν συρρικνώνεται μια αγορά σημαίνει ότι γίνεται πιο σωστή. Και σε αυτή την περίπτωση συμφέρει να έρθουν ξένοι παίκτες», επισημαίνει χαρακτηριστικά.
Αν και αφήνει ανοικτό τον τρόπο που θα μπει ο ξένος παίκτης, δίνει λίγες πιθανότητες να γίνει μέσω εξαγοράς υφιστάμενου σούπερ μάρκετ. Πιθανότερο θεωρεί το ενδεχόμενο να στήσει κάτι δικό του από την αρχή, με λιγότερα και πιο επιλεγμένα σημεία πώλησης.
mononews.gr (Γιώργος Μανέττας)