Στη δεύτερη θέση τζίρου μεταξύ αλυσίδων οργανωμένης λιανικής στην Ελλάδα ανακοίνωσε ότι βρίσκεται η Lidl Ελλάς, δια στόματος του διευθύνοντα συμβούλου Μάρτιν Μπραντενμπούργκερ. Ο ίδιος ανακοίνωσε επίσης τη δημιουργία νέου, αυτόνομου εφοδιαστικού κέντρου (logistics center), ως stand-alone σημείο, στην Ελευσίνα, επιφάνειας 60.000 τ.μ. με επένδυση ύψους 100 εκατ. ευρώ και ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2029, που ενισχύσει την τροφοδοσία που γίνεται από τη Θήβα, με το βλέμμα στην Αττική, αλλά και στις Κυκλάδες. Η Lidl Ελλάς αριθμεί 231 καταστήματα στη χώρα, αλλά ο κ. Μπραντενμπούργκ μίλησε για νέα σούπερ μάρκετ, στο Αιγάλεω, που ήδη κατασκευάζεται, αλλά και στο πρώην κτίριο της Miele στο Νέο Ψυχικό, «για το οποίο θα πρέπει να περιμένουμε ακόμη». Ωστόσο, δεν επιβεβαίωσε τις ενέργειες για ανέγερση καταστήματος και στην Τήνο, παρότι πληροφορίες του FOODReporter από το χώρο του real estate αναφέρουν ότι η εταιρεία ολοκληρώνει τις διαπραγματεύσεις αγοράς οικοπέδου. Στη διετία 2024 -2025, η Lidl Ελλάς θα έχει ολοκληρώσει πρόγραμμα επενδύσεων ύψους 100 εκατ. ευρώ, πέραν του logistics center.
Η ποσόστωση σε προϊόντα ελληνικής προέλευσης
Ο κ. Μπραντενμπούργκερ τόνισε ότι το 100% των τροφίμων στα σούπερ μάρκετ Lidl είχαν χαμηλότερη μέση τιμή το 2024, συγκριτικά με το 2023 και συμπλήρωσε ότι στο μείγμα προσφερόμενων προϊόντων της αλυσίδας στην Ελλάδα επικράτησε αποπληθωρισμός ύψους 1%. Για να το καταφέρει αυτό, η Lidl Ελλάς δεν επηρέασε την αναλογία προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας προς επώνυμα, ούτε πέρσι, ούτε φέτος. Στις ιδιωτικές ετικέτες τροφίμων, τα προϊόντα από Έλληνες παραγωγούς βρίσκονται στο 68% το 2024. Στη μαναβική, τα προϊόντα ελληνικής προέλευσης αφορούν το 85% των κωδικών. Στα πλαίσια της δέσμευσης ουδετερότητας άνθρακα του Ομίλου Schwarz, όπου ανήκει η Lidl, η εταιρεία αποφεύγει τις αεροδιακομιδές φρούτων και λαχανικών, για να μειώσει το αποτύπωμα άνθρακα στις ενέργειές της. Η ελληνική εταιρεία δαπάνησε το 2023 9 εκατ. ευρώ συνολικά σε δράσεις και αξίες βιωσιμότητας.Ο κ. Μπραντενμπούργκερ δεν είχε στοιχεία για να απαντήσει σε σύγκριση τιμών καλαθιού προϊόντων πρώτης ανάγκης μεταξύ καταστημάτων της αλυσίδας στην Ελλάδα και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Σημείωσε όμως ότι «με στοιχεία και του ΙΕΛΚΑ» η Lidl είναι φθηνότερη κατά 10% περίπου έναντι των ανταγωνιστών της στο μέσο καλάθι προϊόντων.Η Lidl Ελλάς το 2024 ανέπτυξε το τυροκομείο της, με γαλακτοκομικά και τυροκομικά προϊόντα της ετικέτας Γάλπο, λανσάροντας 32 νέα προϊόντα και εφαρμόζοντας πρωτοβουλίες μείωσης τιμής, που έφεραν «το brand Γάλπο ως leader στην αγορά τυριού στη χώρα». Η Lidl Ελλάς εφάρμοσε μειωμένη τιμή σε 578 προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας το 2024 και μείωσε κατά 26% την τιμή σε 15 προϊόντα πρώτης ανάγκης.
Κωνσταντίνος Βορίλας, Foodreporter