Δυναμική επαναφορά επιχειρεί ο όμιλος H&M τόσο στην Ελλάδα όσο και διεθνώς, επιχειρώντας να ανακτήσει το χαμένο έδαφος των τελευταίων ετών όπου κατέγραφε απώλειες σε τζίρο και κέρδη. Σε ό,τι αφορά ειδικά την ελληνική αγορά, όπου οι όχι καλές επιδόσεις του ηλεκτρονικού του καταστήματος στη διάρκεια της πανδημίας και στη συνέχεια –λόγω κυρίως του ότι η σουηδική αλυσίδα δεν διαθέτει αποθήκες στην Ελλάδα–, καθώς και η υπόθεση επιβολής προστίμου από την ΑΑΔΕ τον περυσινό Ιούνιο λόγω μη διαβίβασης εκατοντάδων χιλιάδων αποδείξεων, ο σουηδικός όμιλος αποφάσισε μετά από αρκετά χρόνια να επενδύσει σε νέα καταστήματα και μάλιστα με νέα σήματα, καθώς και να ενισχύσει την εξωστρέφειά του.
Εντός του τρέχοντος έτους ο όμιλος H&M θα ανοίξει στην Αθήνα το πρώτο του κατάστημα υπό το σήμα Arket, το οποίο διαθέτει είδη ένδυσης για γυναίκες, άνδρες και παιδιά, είδη διακόσμησης, ενώ ταυτόχρονα εντός του καταστήματος θα λειτουργεί και καφέ. Σε αντίθεση με τα καταστήματα που λειτουργούν υπό το σήμα H&M, τα είδη που διατίθενται από τα καταστήματα Arket θεωρούνται πιο premium, σοφιστικέ και πωλούνται σε υψηλότερες τιμές. Σήμερα υπό αυτό το σήμα λειτουργούν 39 καταστήματα σε 17 χώρες, ενώ εκτός από την Ελλάδα θα ανοίξουν σε Αυστρία, Νορβηγία και Ιρλανδία. Επίσης, το ηλεκτρονικό κατάστημα του σήματος εξυπηρετεί 31 χώρες, μεταξύ αυτών και την Ελλάδα.
«Είμαστε ενθουσιασμένοι που ανακοινώνουμε το επερχόμενο άνοιγμα του πρώτου καταστήματος Arket στην Ελλάδα. Η Αθήνα, μια πόλη που συνδυάζει με έναν μοναδικό τρόπο την αρχαία κληρονομιά με τη σύγχρονη, γεμάτη ενέργεια κουλτούρα, είναι το τέλειο σκηνικό για τον νέο προορισμό του brand μας.
Ανυπομονούμε να γνωρίσουμε από κοντά τους πελάτες μας στην Ελλάδα και να τους προσκαλέσουμε να εξερευνήσουν όλα όσα έχει να προσφέρει το Arket», δήλωσε σχετικά η γενική διευθύντρια του Arket, Περίνιλια Βόλφαρτ. Ο σουηδικός όμιλος, πάντως, θα αναμένει τις επιδόσεις του πρώτου καταστήματος στην Αθήνα πριν προχωρήσει σε ανακοινώσεις σχετικά με την επέκταση του δικτύου, αποφεύγοντας για την ώρα να προβεί σε περισσότερες λεπτομέρειες.
Η Η&Μ, η οποία δραστηριοποιείται στην Ελλάδα από το 2007, διατηρεί στη χώρα φυσικό δίκτυο 35 καταστημάτων (34 καταστήματα υπό το σήμα H&M και ένα κατάστημα υπό το σήμα COS), καθώς και ηλεκτρονικά καταστήματα που εξυπηρετούν τους καταναλωτές στην Ελλάδα για όλα τα σήματά της (H&M, COS, Monki, Weekday, Arket, Other Stories).
Κατά την οικονομική χρήση 1η Δεκεμβρίου 2023 - 30 Νοεμβρίου 2024 ο κύκλος εργασιών του ομίλου ανήλθε σε 234,4 δισ. σουηδικές κορόνες από 236 δισ. την προηγούμενη χρήση, ενώ τα λειτουργικά κέρδη ανήλθαν σε 17,3 δισ. κορόνες από 14,53 δισ. την προηγούμενη οικονομική χρήση, αυξημένα κατά 8%, εξαιρουμένων των επενδύσεων σε συνδεδεμένες εταιρείες.
Η καθαρή κερδοφορία του ομίλου μετά φόρων αυξήθηκε κατά 33% στα 11,58 δισ. σουηδικές κορόνες έναντι 8,71 δισ. το προηγούμενο έτος. Το εξεταζόμενο διάστημα το μεικτό περιθώριο κέρδους αυξήθηκε σε 53,4% από 51,2% το 2023. Αυξημένες κατά 1% ήταν και οι ηλεκτρονικές πωλήσεις της Η&Μ, συνεισφέροντας περί το 30% του συνολικού κύκλου εργασιών.
Δήμητρα Μανιφάβα, Καθημερινή