Στον χρόνο και τον τρόπο επαναλειτουργίας των καταστημάτων ενόψει της εκπτωτικής περιόδου του Ιανουαρίου – Φεβρουαρίου στρέφονται τα βλέμματα του εμπορικού κόσμου, ο οποίος περιμένει με ιδιαίτερη αγωνία τις ανακοινώσεις της κυβέρνησης για την επανεκκίνηση της οικονομίας. Η ανησυχία είναι διάχυτη αφού ακόμη υπάρχει έντονη αβεβαιότητα για την εξέλιξη της πανδημίας, παρά την έναρξη των εμβολιασμών.
Το «click away», σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς δεν ήταν αρκετό για να καλύψει την τεράστια ζημιά που υπέστη το λιανεμπόριο από την απώλεια του Χριστουγεννιάτικου τζίρου (υπολογίζεται ότι χάθηκε περίπου το 75% με 80% από τα περίπου 3,5 δισ. ευρώ του εορταστικού τζίρου). Υπό αυτές τις συνθήκες, όπως λένε, καθίσταται επιτακτική ανάγκη να λειτουργήσουν έστω και υπό προϋποθέσεις τα καταστήματα κατά τις χειμερινές εκπτώσεις, προκειμένου να δοθεί η δυνατότητα στους επαγγελματίες να διαθέσουν το απόθεμα που έχουν συσσωρεύσει μετά την επιβολή του lockdown, στις αρχές Νοεμβρίου.
«Το ζητούμενο είναι να ανοίξουν τα καταστήματα…», σημειώνει χαρακτηριστικά ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ, Γιώργος Καρανίκας, τονίζοντας πως η μέθοδος του «click inside», δηλαδή η επίσκεψη στο κατάστημα με ραντεβού που προανήγγειλε ο υπουργός Ανάπτυξης θα βοηθήσει στην τόνωση της κατανάλωσης που τόσο έχει ανάγκη η αγορά.
Μάλιστα, ο κ. Καρανίκας επισημαίνει πως οι επιχειρήσεις ετοιμάζονται να προχωρήσουν σε μεγάλες εκπτώσεις, οι οποίες θα ξεπεράσουν κάθε προηγούμενο στην προσπάθεια να βάλουν χρήματα στα ταμεία και να διαθέσουν τα εμπορεύματα που έμειναν αδιάθετα. «Θα γίνουν οι πιο γενναίες εκπτώσεις που έχει καταγράψει η ιστορία. Θα είναι πρωτοφανείς… Οι έμποροι θέλουν απεγνωσμένα να διαθέσουν το απόθεμά τους, που είναι εποχικό και δεν μπόρεσαν να διαθέσουν το προηγούμενο διάστημα με το click away», αναφέρει με έμφαση.
Πώς εξυπηρετήθηκε το «click away»
Στο μεταξύ, τη λύση της κατ’ οίκον παράδοσης με ίδια μεταφορικά μέσα ή μέσω courier, προκειμένου να εξυπηρετήσουν τις παραγγελίες που θα εκτελούνταν με την μέθοδο του «click away» επιστράτευσαν οι εμπορικές επιχειρήσεις, μετά την επιβολή του αυστηρού lockdown το περασμένο Σάββατο.
Ήδη, επιχειρήσεις όπως η Public/MediaMarkt, η Κωτσόβολος και το Πλαίσιο έσπευσαν να ενημερώσουν τους καταναλωτές που αγωνιούσαν για την τύχη των προϊόντων τους για τον εναλλακτικό τρόπο παραλαβής των εμπορευμάτων και μάλιστα χωρίς επιπλέον χρέωση.
Μια κίνηση που σύμφωνα με πληροφορίες είχε μεγάλη απήχηση αφού υπήρξαν ελάχιστες ακυρώσεις, μετά και τη διαβεβαίωση πως η παράδοση των προϊόντων θα πραγματοποιούνταν μέσα σε διάστημα ολίγων ημερών ή και ακόμη και μιας ημέρας (!).
thessaliaeconomy.gr (με πληροφορίες από mononews.gr)